Dagbok – Söndagen den 12 februari 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i dag också. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko gick upp klockan åtta. Dusch och frukost för honom också förstås. Jenny gick upp klockan nio. Självklart så blev det samma för henne, dusch och frukost. Jimmy sov ju kvar på sin kompis Kristians föräldrars landställe utanför Norrtälje i går, så han var inte hemma.

Borzko stack iväg till Farstahallen lagom tills de öppnade klockan halvtio. Jenny och jag tog bilen och stack iväg vid kvart i tio. Vi åkte till IKEA i Kungens Kurva. Mest småprylar köpte vi i dag: pall till jobbet, pall till Jennys rum, 8 stycken kaffeglas, tvålpump, 2 dra-på-lakan, badhandduk med kardborreband + hårhandduk + tofflor, 3 plastburkar, 8 reflexer, kort till Jennys tavelramar, vattentät radio till duschen, plus förmodligen lite andra småprylar som jag inte kommer ihåg nu.

(Jenny med den gula IKEA-kassen på den gula IKEA-vagnen)





Tyvärr så fick vi plocka ihop allting två gånger… När vi var klara så skulle vi bara gå och kolla efter en sorts sjögräsmattor som jag tänkte köpa till vår övre balkong (vi har såna på vår nedre balkong). Vi ställde vår lilla gula vagn, där vår stora gula kasse hängde med allting i, lite undangömt nära kassorna. Gick snabbt till mattavdelningen och letade efter mattorna, som tyvärr inte fanns, och tillbaka igen. Och då var vagnen med väskan borta! Vi letade runt överallt i närheten, men den fanns inte… Förmodligen så hade väl någon personal tagit den och plockat upp grejerna. Så det var bara att börja om från början och gå och plocka alla grejer en gång till!


(Jag kämpar med Willys-vagnen i snön på parkeringen)





När vi väl var klara på IKEA så åkte vi bara till parkeringen bredvid för att handla på Willys i Heron City. Handlade inte så mycket i dag, blev bara sex plastkassar fulla. Sen så åkte vi hem till Farsta igen när vi var klara. Uppackning av alla grejer tog ju som vanligt en bra stund. Höll sen på och fixade med allt möjligt här hemma på eftermiddagen. Jenny och Borzko gjorde också det.


(Jag ser väldigt koncentrerad ut när jag kör bil…)






Borzko åkte iväg vid tretiden. Han skulle hem till sin Mamma och lämna några fotografier till henne. Han passade på att äta middag och fika där också. Jimmy kom hem från Norrtälje vid halvfyratiden. Jag, Jenny och Jimmy åt middag vid fyratiden. Jag åt rester från i går (kyckling och stripes), och J&J åt fryst pizza från IKEA (!).


(Jag på min ständiga plats i kökssoffan. Här sitter jag som oftast varenda kväll med datorn i knäet. Jag har stereon bredvid mig i fönstret. Och teven framför mig på köksbänken. På bordet brukar jag oftast ha ett stort glas med kaffe, mobilen, lypsylet och en tandpetare…)






Sen vid kvart över fem så åkte Jimmy i väg igen. Nu för att jobba på McDonalds mellan klockan 18.00 och 22.00. Jenny och jag satte oss vid hennes dator. Och så var jag med när hon fyllde i sin gymnasieansökan. Hon gjorde tolv stycken val. I första hand så blev det Handels- och Administrationsprogrammet, inriktning Handel och Service, på Franz Schartaus Gymnasium vid Skanstull. Hon vill helst in på det, så vi får väl hoppas att hennes betyg räcker till… Annars så har hon som sagt var elva alternativ till.


Sen så blev det slappande vid datorn resten av kvällen. Kökssoffan med datorn i knäet förstås. Nyhetsläsande, bloggläsande och eget bloggande förstås. Betapet-spel mot Snurran blev det också, men bara ett enda, och det hade jag turen att vinna! Borzko kom hem från sin Mamma vid åttatiden. Sen gick han och la sig redan vid halvniotiden, för han ska upp redan klockan halvtre i natt…


Själv så ska jag se Big Brother Live mellan nio och halvelva, och efter det så blir det sängen för mig. Det är ju tyvärr måndag i morgon igen… och då larmar ju mobilen redan klockan halvfem…


Glöm inte bort Jennys Blogg! Nu med ny design! Och ännu fler fotografier!

 



Kommentarer
Postat av: Angela

Ahh, vad retfullt att få leta upp alla prylar igen!

2006-02-12 @ 22:24:40
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Ja! Det var verkligen retfullt!

2006-02-13 @ 18:26:19
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0