Dagbok – Söndagen den 26 februari 2006


 
I går kväll (natt) så åkte jag iväg vid kvart i ett och hämtade Jenny och hennes tre kompisar Lina, Zina och Vanja på ”Wave” som de var på i Fryshuset i Hammarbyhamnen. Jag körde hem de tre tjejerna till Hagsätra och sen så åkte Jenny och jag hem till Farsta. När vi kom hem vid kvart över ett så hade precis Jimmy kommit hem från stan där han hade varit på krogen med sina kompisar Kristian och Jimi. De hade varit på ”Soft Kök & Bar”. Både Jenny och Jimmy var hungriga, så vi satt och åt och drack lite i köket och de pratade och berättade om sin respektive kväll. Jag gick och la mig vid kvart i två.

Mobilen larmade kvart i åtta i morse, efter mina sedvanliga sex timmars sömn. Dusch, iordninggörande och så frukost förstås. Jimmy gick upp vid åtta. Han åkte sen i väg till jobbet vid niotiden. Han tog bussen i dag, eftersom han hade druckit en hel del öl på krogen i går. Han skulle jobba på McDonalds mellan 10.00-19.00 i dag. Borzko gick upp vid halvniotiden och sen Jenny vid halvtiotiden. De gjorde sig så klart också i ordning och åt frukost. Höll på med lite allt möjligt här hemma ett tag.

Strax före elva så gick jag, Borzko och Jenny iväg till Farsta Trafikskola som ligger strax här bredvid där vi bor. Där var vi med på Handledarutbildning för privatkörning för körkort. Det är ju numera ny lag, så alla som ska vara handledare för någon som ska ta körkort måste genomgå utbildningen. Den kostade 300:- kronor per person, så 900:- gick det på för oss inklusive handledarböcker. Utbildningen pågick i knappt tre timmar, och vi tyckte den alla var intressant och bra. Sex ungdomar och åtta föräldrar var med.

Hemma vid tvåtiden igen. Då åt vi alla tre en lätt lunch. Sen så satte sig Borzko i soffan i vardagsrummet för att titta på OS-finalen i ishockey. Jenny och jag, som inte är det minsta sportintresserade, åkte till Willys i Länna för att handla istället. I dag handlade vi för cirka 800:- kronor. Hem igen och packade upp allt i kyl, frys, skafferi och städskåp.

När matchen var slut så åt vi middag. I dag åt vi pizza från vår lokala pizzeria på samma gata där vi bor. En Quattro Stagionio blev det för mig. Efter det så åkte Borzko iväg och tankade och fixade lite med bilen. Han hämtade upp Jimmy på jobbet också på vägen hem. Jag satte mig med min dator i Jennys rum. Nyhetsläsning, bloggläsning och chattande på MSN blev det mest. Pratade med Jenny förstås också under tiden.

Jimmy och Borzko kom hem vid halvåttatiden. Borzko satte sig i vardagsrummet och kollade på avslutningen på O.S. Jenny satt kvar i sitt rum vid sin dator. Jag flyttade ut med min dator i köket, och Jimmy kom dit med sin dator. Dags att umgås lite med sonen också efter att ha umgåtts med dottern hela dagen! ;-) Lite teve blev det också. I kväll så kollade jag först på ”Parlamentet” och sen på ”Big Brother Live”.



Kommentarer
Postat av: Angela

En späckad dag och förnatt ;-)

2006-02-27 @ 18:05:06
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hahaha! Fast egentligen inte! Men jag är nog mästare på att skriva hur långt som helst om absolut ingenting! ;-)

2006-02-27 @ 18:07:36
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0