Dagbok – Söndagen den 5 februari 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i dag också. Borzko och Jimmy gick upp samtidigt. Åt frukost med dem och pratade lite, sen så åkte de iväg vid halvåttatiden. De skulle fortsätta med rostslipning och lackering av Jimmys bil i dag också. Själv så hoppade jag in i duschen och så gjorde jag mig i ordning.

Vid kvart i nio så gick jag ut på promenad. Elva minusgrader ute, lite molnigt till en början, men solen kom fram mer och mer. Riktigt skönt i dag också faktiskt. Strålande sol till slut, och gnistrande snö. Lite kall vind, men inte så farligt. Jag gick ungefär samma varv som i går, mot Hökarängen och sen tillbaka mot Farsta och förbi Hökarängsbadet och Farstastrandsbadet. Var ute i cirka en och en halv timme.

Stegräknaren var med i dag också:
10.684 steg
9.08 kilometer
323 förbrukade kalorier
1.28.48 effektiv gångtid

Väl hemma igen så åt jag lunch. Sen så satte jag mig i soffan och läste ut boken som jag började på i går: ”Odjuret” av Anders Roslund och Börge Hellström. Det är en krimanalroman som handlar om en pedofil och barnamördare. Mycket bra men mycket hemsk var den.

Ungefär samtidigt som jag hade läst ut min bok, vid tolvtiden, så vaknade Jenny och Johan. Sen vid halvettiden så kom Jimmy och Borzko hem. De var klara med Jimmys bil då. Nu är den vit och fin och utan fula bruna rostfläckar. Jimmys kompis Kristian kom också med hem hit. Och sen efter en stund så åkte Jimmy och Kristian hem till Kristian i Hagsätra.

Jag och Borzko åkte iväg till Willys i Länna och storhandlade. I dag handlade vi för cirka elvahundra kronor. När vi kom hem igen så stack Borzko iväg och hämtade sin lastbil. Jag packade upp allt i kyl, frys, skafferi och städskåp. Jenny var hemma och satt och pluggade lite. Johan hade åkt hem till sig i Huddinge.

Middag vid femtiden. Jimmy kom hem och åt, och sen så åkte han iväg till Kristian i Hagsätra igen efter middagen. Borzko stack ut och tankade bilen och fixade lite med den efter middagen. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Själv så började jag på en ny bok: skräckromanen ”Låt den rätte komma in” av John Ajvide Lindqvist. Den verkar spännande och bra.

Sen så satt jag med datorn inne i Jennys rum. Spelade en Betapet-match mot Snurran, och den vann hon. Efter det så blev det lite tevetittande: ”Big Brother – Live”.

Nästan femton minus är det här i Farsta nu… Brrr…

Måndag igen i morgon…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0