Dagbok – Tisdagen den 7 februari 2006

 

I går morse så var det ju sjutton minusgrader här… I dag morse så var det nollgradigt… Men istället så hade det kommit massor med snö under natten. Så det tog en stund innan bilen var körklar…

Anne-Mari har blivit sjukskriven, för sin krånglande hand, halvtid i en hel månad, men tack och lov så ska Nadja vikariera för hennes halvtid.

I dag så serverade vi fiskgratäng i citronsås med kokt ris. Hade lite kalops som rest från i går också. Och så givetvis vår stora fina salladsbuffé! I dag var det trettio olika saker på den! Det var nationella prov för niorna i dag, så det var lite rörigt med mattiderna i dag, men allt flöt ändå på bra.

I dag började vi också med att använda hårnät… Vi har varit förskonade från det förut. Det har räckt med att alla har haft uppsatt hår (utom jag som har jättekort hår som inte går att sätta upp). Men nu så måste vi ha hårnät på förmiddagarna vid jobb i skalen och köket. Tack och lov så behöver vi inte ha det sen när vi jobbar ute i matsalarna! Hoppas verkligen att vi inte blir tvungna att ha det där också… Det blir varmt, det kliar, och framförallt: det ser för djävligt ut!

Åkte hem direkt ifrån jobbet. Fick med mig Jimmy ut på en promenad. Vi gick det vanliga Hökarängsvarvet ungefär. Var ute i en timme. Betydligt skönare var det i dag mot i går. Och i dag hade jag kommit ihåg mitt pannband och mina varma vantar!

Stegräknaren var med:
6.567 steg
5.58 kilometer
199 förbrukade kalorier
0.58.49 effektiv gångtid


Jenny åkte in till stan direkt efter skolan, tillsammans med sin kompis Lina. De skulle möta upp med Jennys pojkvän Johan och hans kompis Micke. De åt middag i stan.


Jimmy och jag åt middag vid fyratiden. Sen så åkte han iväg till Hagsätra för att möta upp med sina kompisar Kristian och Jimi.


Jag höll på med diverse hushållsgöromål här hemma. Sen när jag var klar så blev det kökssoffan och datorn. Mycket nyhetsläsande och bloggläsande som vanligt förstås.


Borzko kom hem från jobbet strax efter sju. Jenny kom hem från stan strax före åtta.


Tevetittande blev det i kväll. Först ”Big Brother” och sen ”Grammis-Galan”.


Två Betapet-matcher mot Snurran också. Vi fick rättvist nog vinna varsin.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0