Fredagsfyran v06-06

Fredagsfyran v 06 - 06

Tema: Tandvård

1. Har du haft hål i tänderna?
Ja, jag har haft otroligt mycket hål i tänderna... Hade hemskt mycket problem med tänderna som barn och ungdom. Kunde ha hur många hål som helst när jag kom till tandläkaren, trots att jag skötte om dem. De sa att det berodde på min saliv, och att det skulle bli bättre som vuxen. Och det blev det faktiskt också. Har inte haft så många hål i tänderna som vuxen. Däremot så börjar jag nu, när jag är i 45-årsåldern, och fyllningarna är 25-35 år, få stora problem med amalgamfyllningarna...

2. Vad tycker du om kostnaderna hos tandläkaren?
Jag tycker väldigt illa om kostnaderna! Jag förstår inte varför det ska vara dyrare att vara "sjuk" i munnen än i övriga kroppen! Det borde kosta lika mycket att få tänderna fixade som resten av kroppen tycker jag! Det är väl ingen skillnad!? Däremot ska ju "skönhetsgrejer" kosta mer, oavsett om det är kropp eller tänder.

3. Har du haft tandställning, hur länge?
Nej, jag har aldrig haft tandställning.

4. Hur ofta borstar du tänderna?
Jag borstar tänderna två gånger om dagen, på morgonen och på kvällen.

Fredagsfyran



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0