Godaste kaffet hemma just nu

Älskar kaffe i alla dess former! Så härligt att gå ut på caféer och fika, det finns hur många sorter som helst nu för tiden! Tycker att allt från vanligt kaffe, till choko kaffe, cafe au lait, caffe latte, cappochino, med mera är gott. För ett tag sen så drack jag jämnt caffe latte hemma. Men bara med minimjölk! Det är fantastiskt egentligen att det går att vispa minimjölk så det blir som grädde! Skönt med någonting som är gott med ändå inte massor med kalorier i! Men nu dricker jag oftast kaffet så här hemma:

- Jag tar ett stort, tjockt värmetåligt glas som rymmer fyra deciliter. (5:- kronor på IKEA)
- Häller i en deciliter minimjölk.
- Lägger i två stycken sacketter.
- Ställer in i micron och värmer i en minut.
- Lägger i en matsked NesCafé Lyx Gold snabbkaffe.
- Lägger i en matsked O'boy-pulver.
- Häller i en deciliter kallt vatten.
- Häller i två deciliter kokande vatten från vattenkokaren.

Och sen så dricker jag och njuter!

Innehåller cirka 75 kcal.


image597

(Uppdaterat inlägget med bild 2007-06-24.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset .Ska prova. Det är ju bättre än att dagligen trycka i sig en chokladkaka som jag gör. Vad snygga o braiga allas blogar är men jag får ta den tid jag behöver för upplärning. Min blog är helt ny o fullständigt trisst tom än så länge. Ha det. Jag kanske återkommer till din..

2006-04-17 @ 14:27:27
Postat av: Bim

Hej på dig Anonym! Kul att du kikade in och att du kommenterade! Synd bara att du inte lämnade din bloggsidesadress så jag kunde hälsa på hos dig!

2006-04-17 @ 19:52:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Vanja

Tack för tipset, mums!

2006-08-16 @ 09:41:59
URL: http://smultroncocktail.blogg.se
Postat av: Bim

---> Vanja: Varsågod! :-)

2006-08-16 @ 11:40:12
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0