Dagbok – Lördagen den 21 januari 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i morse precis som de flesta av mina lediga dagar. Gick upp och duschade, gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost. Snöande, jätteblåsigt och åtta grader kallt ute, så jag ställde in min tänkta morgonpromenad. Jag satte mig och läste istället. Jag läste ut boken som jag började på i går: ”Heder” av Christina Wahldén. Den var bra. Men inte lika bra som en annan av hennes böcker: ”Kort Kjol”.

Borzko gick upp vid halvniotiden. Efter att han hade duschat, gjort sig i ordning, och ätit frukost, så gick han iväg till FarstaHallen för att träna. Själv så varvade jag lite blandade hushållsgöromål med datorstunder. Jimmy sov över hemma hos Kristian i natt i Hagsätra efter krogbesöket på Soft Kök&Bar. Han ringde vid tolvtiden och sa att de hade vaknat då. Jenny vaknade vid tolv här hemma också. Åt lite lunch med henne när hon åt frukost.

Sen så slappade Jenny vid datorn. Och jag läste igen. Jag fortsatte att läsa i ”Revolvermannen” av Stephen King och jag läste ut även den boken. Jimmy kom hem från Kristian vid tvåtiden. Borzko kom hem från FarstaHallen vid halvtretiden. Jimmy satt vid datorn. Jenny städade i sitt rum och satt vid datorn. Jag satt vid datorn. Borzko kollade lite på teve.





Vid strax före fyra så gick vi alla till Centrum och mötte upp där med min Mamma och Pappa, Gun och Yngve. Fick en bukett tulpaner av dem. Vi gick sen alla sex bort till kinarestaurangen här i Farsta Centrum: ”KinaHörnet”. Vi bjöd Mamma och Pappa på restaurangens KinaBuffe. Det fanns salladsbord, två soppor, ett tiotal olika varmrätter plus lite olika tillbehör. Vi åt och åt och åt i massor. Rödvin, coca-cola och mineralvatten blev det till. Sen så blev det friterad banan och glass plus kaffe. Hela notan för oss alla sex inklusive dricks gick på elvahundra kronor. Helt okej och klart värt det, det tyckte vi alla.





Satt i ett par timmar och åt och drack, pratade och skrattade. Sen så gick vi hem. Jimmy och Jenny stack då iväg på en gång. Jimmy skjutsade Jenny till Huddinge till hennes kompis Johan. Sen så åkte han själv till sin kompis Kristian i Hagsätra. De skulle sen vidare till Heron City i Kungens Kurva för att gå på Bio och se den nya svenska filmen ”Storm”.





Jag, Borzko, Mamma och Pappa satte oss då i köket för att spela kort. Spelade sen kort hela kvällen. Det blev fyra partier Canasta. Jag och Mamma vann tre av dem, och Borzko och Pappa vann ett parti. Vi drack glögg och åt godis också. Vid tolvtiden sen så skjutsade jag hem Mamma och Pappa till Örby. Åkte sen till Huddinge och hämtade upp Jenny hos Johan. Hemma igen vid ettiden och då blev det dags för sängen. Jimmy kom hem senare.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0