Dagbok – Lördagen den 7 januari 2006



La mig halvtvå i går, så i morse larmade mobilen klockan halvåtta. Jimmy gick upp samtidigt, för han skulle iväg och jobba på McDonalds mellan 09.00-18.00. Vi åt frukost tillsammans. Borzko gick upp vid åtta, men han kollade bara tempen och tog Alvedon. Han kände sig jättedålig och hade 39,2 i feber, så han gick och la sig direkt igen.

Jimmy tog sin Nissan och åkte till jobbet i god tid, redan vid tjugo över åtta. Då klev jag in i duschen. När jag var halvduschad så ringer mobilen… Det är Jimmy som står mitt på Nynäsvägen, som är en motorväg, ungefär vid Sköndal… Bilen hade bara tvärdött där… Jag sa åt honom att vänta där och att jag och Borzko skulle komma snart.

Torkade mig, kastade på mig kläderna, upp och väckte stackars sjuka Borzko, han fick på sig kläder, och så tog vi Volvon och åkte till Jimmy. Det visade sig att det var någon säkring som hade gått. Borzko bytte till en ny säkring flera gånger, men den small direkt igen varje gång… Han trodde att det var något fel i tändningen…

Jimmy fick ringa till jobbet och säga att han skulle bli försenad förmodligen drygt en halvtimme. Sen så blev det bogsering. Jag bogserade, Jimmy satt i sin bil, och Borzko satt bredvid honom. Vi körde till närmsta avfart, Skogskyrkogården, och sen upp på Nynäsvägen igen, och så hem till Farsta. Vi puttade in bilen på vår parkeringsplats. Borzko gick upp och la sig direkt för att sova igen. Och jag körde Jimmy till jobbet. Vi var där ungefär halvtio.

Väl hemma igen så duschade jag igen, jag hann ju aldrig bli klar förra gången! Gjorde mig i ordning sen och åt frukost. Sen så satte jag mig en stund vid datorn. Jenny klev upp vid tolvtiden. Hon duschade, gjorde sig i ordning, och sen så åt hon frukost. Sen vid ettiden så åkte hon och jag iväg till Länna.

Först var vi på Willys. I dag behövde vi inte så mycket, bara sex fulla plastkassar för cirka 600:- kronor blev det. Sen så åkte vi till Bauhaus. Där köpte vi en ny brevlåda. Den gamla, (Gamla och gamla förresten! Tre månader!), hade nyckeln gått av på, inne i låset, så vi var tvungna att köpa en ny. Det blev en grön i plast den här gången för 200:-.

Väl hemma igen så blev det uppackning av allt i frys, kyl, skafferi och städskåp. Sen blev det en lätt och sen lunch. Efter det så satt jag och beställde en hel del över Internet: kläder från H&M/Rowells tillsammans med Jenny, pocketböcker från CDON.COM, magnetbroderier från Ateljé Margaretha, och förstoringar på barnens skolfoton. Borzko, han sov och sov hela dagen han…

Sen så blev det middag. Det var bara Jenny och jag som åt i dag. Borzko sov och Jimmy jobbade. Vi åt bara rester från fredagens och onsdagens middagar. Jag åt kycklingwok med ärtor/majs/paprika. Efter maten så satte jag mig vid datorn.





Jimmy kom hem från jobbet strax före sju. Han fick ju ta bussen hem i dag, så det tog ju lite längre tid. Han åt middag och sen så duschade han. Har man stått och gjort hamburgare i åtta timmar så luktar man ju inte direkt gott!

Vid åttatiden så åkte Jimmy och jag en sväng till Videobutiken där jag köpte chips och godis till mig. Bara jag som skulle ha i kväll, för både Jimmy och Jenny skulle bort, och Borzko är ju sjuk. Sen när vi kom hem igen så åkte Jimmy och Jenny iväg med Volvon. Jimmy fick låna min bil ikväll eftersom hans inte fungerar. Jimmy skulle först skjutsa Jenny till hennes kompis Malin i Hagsätra. Och sen så skulle Jenny och Malin vidare till en fest i Huddinge. Jimmy skulle hem till sin kompis Jimi tillsammans med sin kompis Kristian. Och eftersom jag inte kan hämta Jenny i natt, vilket jag alltid gör så hon ska slippa åka kommunalt mitt i natten, när Jimmy har min bil, så hämtar han henne och kör hem henne.





Och jag fick mig en ensam kväll… Med ungarna ute och Borzko sovande sjuk med hög feber i sängen. Jag tillbringade min kväll med bärbara datorn i knäet och frossande på chips och godis… Slötittade lite på en gammal film på teve också: ”Presidenten och Miss Wade”.



 

Kommentarer
Postat av: Angela

Sådärja, nu är vi trendsättare på nätet, elller hur ;-) Fina bilder och gott ser det ut också. Stackars Borzko - jag vet vad han går igenom. Hälsa till honom så gott och att jag hoppas han snart kryar på sig! *Kram*

2006-01-08 @ 00:01:57
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihi! Ja, din mat och efterrätt var väl kanske lite roligare och finare! Men man tager vad man haver! --- Ja, Borzko har legat precis hela dagen och kvällen, utom den lilla stunden i morse med bilen. Han har inte ätit något, bara druckit vatten och tagit alvedon. Hög feber, ont i huvudet, ont i hela kroppen, fryser... Hoppas att inte jag blir smittad bara! *Kram*

2006-01-08 @ 00:05:13
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0