Dagbok – Måndagen den 30 januari 2006


 

Jobbade som vanligt i dag förstås igen. Vi var full personalstyrka i dag, och Kajsa i Ormkärrsskolan var frisk och tillbaka på jobbet, så vi slapp skicka ner någon dit. Den här veckan så är jag först i skalen, sen så dukar jag, och sen så är jag andreman i stora matsalen. Vi serverade lantbiff, kokt potatis och brunsås i dag. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma. Han hade suttit och skrivit ut en massa ansökningar till olika budbilsföretag i dag. Egentligen så hade vi tänkt gå till gymmet och träna i dag, men ingen av oss hade någon lust, så vi gick ut på en promenad tillsammans i stället. Vi gick till Hökarängen och tillbaka och så en sväng runt Farsta. Var borta i cirka en timme.

Stegräknaren var med:
7.716 steg
6.55 kilometer
233 förbrukade kalorier
1.05.33 effektiv gångtid


Hemma igen vid halvfyratiden. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma sedan. Jenny kom hem från skolan vid fyratiden. Vid femtiden sen så åt vi middag. Höll sen på och fixade lite igen. Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Jimmy åkte hem till sin kompis Kristian i Hagsätra och var där på kvällen. Jenny satt mest vid sin dator på kvällen.


Jag hamnade i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet. Fyra Betapet-matcher på Internet blev det i kväll. Först en mot Snurran och hennes son Matte, då kom jag tvåa. Sen så körde jag och Snurran tre matcher själva, då kom jag etta, tvåa och etta. Lite bloggläsande och annat allmänt surfande blev det också. Tittade på teve samtidigt också. Först blev det ”Big Brother” och sen så blev det ”Guldbaggegalan”.




 


Kommentarer
Postat av: Angela

Japp, det var måndag det - bara tisdag, onsdag, torsdag och fredag kvar ;-)

2006-01-30 @ 22:32:29
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihihi! Och nu har tisdagen gått också! ;-)

2006-01-31 @ 18:25:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Ja, det är fantastiskt...och det börjar bli ljusare på eftermiddagen oxå har jag noterat. Härligt!

2006-01-31 @ 21:06:02
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Ja, visst är det så! Och fåglarna har börjat kvittra! :-)

2006-01-31 @ 21:07:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0