Dagbok – Onsdagen den 4 januari 2006



Mobilen ringde klockan sju i dag också. Upp och duschade mig och gjorde mig i ordning, och sen frukost förstås. Jenny och Oscar sov. Jimmy är ju på sitt LAN. Borzko hade åkt till jobbet redan vid fyratiden.

Gav mig iväg strax före nio. Åkte till Hagsätra till min frissa Lotta som jobbar på Susannas Hårservice i Ormkärr. Där gjorde jag det som jag alltid gör: helblekte håret, klippte det jättekort, och så färgade jag ögonfransar och ögonbryn. Egentligen så kostade det 900:- kronor, men eftersom jag och Lotta är vänner (och före detta grannar) sen nio år tillbaka så får jag en ordentlig rabatt och betalade 700:- kronor. *Tack och Kram, Lotta!*

Hemma igen vid tolvtiden. Jenny och Oscar hade precis vaknat då… De åt frukost och jag åt lunch. Sen så satte sig de och tittade på film. Själv så gick jag ut på en promenad. Inte lika kallt som i går, cirka sju grader minus, tyvärr ingen sol, men vindstilla. Gick runt omkring i Farsta i cirka en timme.

Väl hemma igen så höll jag på med allt möjligt. Allehanda hushållsgöromål förstås. Höll på och brände några skivor med nerladdad film också. Sen så blev det middagslagning. I dag gjorde jag en Wok på kycklingfilé, nudlar och wokgrönsaker.

Vid halvsextiden sen så åkte Jenny och Oscar iväg in till stan. Oscar skulle ta bussen hem till Linköping. *Hej då för den här gången, Oscar!* Han har varit här i fyra dagar nu, och innan dess så var Jenny hos honom i fyra dagar. Mötte sen upp med Jenny i Centrum när hon kom hem, och vi var och handlade lite på Konsum.

Hemma igen strax efter sju. Borzko kom hem från jobbet ungefär samtidigt. Efter att han duschat och ätit så blev det teven för honom resten av kvällen. Själv så hamnade jag med datorn i knäet i ett par timmar.

Sen vid niotiden så sjöng Jenny och jag Karaoke en stund. Alltid lika kul! Sen vid tiotiden så kollade vi på en skräckfilm i dag också. I dag blev det: ”The Descent” (Instängd). Precis som filmen vi såg i går, så var den här riktigt läskig, och faktiskt bra. Datorn en stund sen innan sängen.

Saknar Jimmy när han inte är hemma… Tyst, tomt och tråkigt utan honom… Vill helst alltid ha både Jimmy och Jenny hemma… Men jag inser ju att det inte är så längre… De är ju stora nu…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0