Dagbok – Söndagen den 1 januari 2006


Mobilen larmade halvnio i morse. Upp och duschade och gjorde mig i ordning. Jenny kom upp halvtio. Hon gjorde sig i ordning och sen så åt vi frukost tillsammans. Jimmy och Borzko gick upp vid tiotiden. Jenny åkte sen iväg vid halvelva för att jobba på 7-Eleven mellan 11.00 och 16.00. Oscar lämnade hon kvar här hemma. Han sov till tolv och sen så gick han också upp och åt frukost och gjorde sig i ordning.

Borzko och jag hjälptes åt att plocka ner alla julsaker sen. Ja, jag vet att det kanske är lite tidigt… Men jag gillar att få fram alla julsaker redan till första advent, och sen så gillar jag att ta bort det tidigt. Nu vill jag ha vårfint! Det enda som fick vara kvar av julgrejerna är ”ljusgardinen” i köksfönstret. Den får sitta ett tag till. Men precis allt annat tog vi bort och gick ner med i källaren. Jimmy och Oscar satt vid datorerna.

Sen så åkte jag, Jimmy och Oscar till Hagsätra. Jimmy skulle hämta sin bil där som hade stått parkerad där från i går kväll. Jag åkte sen direkt hem. Jimmy och Oscar åkte hem till Jimmys kompis Kristian och var där en stund. När jag kom tillbaka till Farsta så gick jag till Centrum och handlade mat på HemKöp. Sen hem igen.

Satt vid datorn en liten stund sen. La in min blogg från i går bland annat. Jimmy och Oscar kom hem en kort stund, sen åkte de in till stan för att hämta Jenny på jobbet. Jag förberedde för maten då. Vi fick så mycket mat över från i går, så det blev samma mat i dag. Jag hade bara kompletterat lite när jag handlade. Vid halvfem så var alla samlade igen så då åt vi middag, tacos och tortillas med massor med tillbehör. Lika gott i dag som i går.

Efter middagen så blev det slappande för alla. Jenny och Oscar var på Jennys rum. Jag och Jimmy satt med våra datorer i köket. Borzko satt i vardagsrummet och tittade på teve. Sen så åkte vi ut en sväng med bilen. Fast bara till närmaste bensinmack, och köpte chips och godis.

Borzko gick och la sig vid halvtiotiden för han skulle upp halvfyra i morgon bitti för att jobba. Jag spelade en Betapet-match mot Snurran som jag vann. Sen vid tiotiden så tittade jag, Jimmy, Jenny och Oscar på nerladdad film. Det blev thrillern/rysaren/skräckisen ”Saw 2”. Den var mycket bra och väldigt otäck… Lika bra som ”Saw 1”. Sen blev det datorn en stund till innan det var sängdags.


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0