Dagbok – Söndagen den 15 januari 2006


 
 

Hämtade Jenny och Lina vid kvart i ett i natt i Stureby. Hemma igen vid ettiden. Lina sov över här hos Jenny. Jag kom i säng vid halvtvåtiden. Jimmy kom hem från jobbet på McDonalds vid halvfyratiden.
 

Mobilen larmade klockan halvåtta i dag. Upp och duschade och gjorde mig i ordning, och sen frukost förstås. Borzko gick upp vid halvniotiden, efter dusch och frukost så stack han till gymmet vid halvtiotiden. Själv så satte jag igång med att fixa, greja, dona och pyssla med allt möjligt och omöjligt hushållsarbete här hemma.
 

Jimmy vaknade och gick upp vid elvatiden. Han duschade, gjorde sig i ordning och käkade lite. Jenny och Lina vaknade vid tolvtiden. De låg och kollade på teve större delen av dagen på rummet. Borzko kom hem från gymmet vid ettiden. Han åt lite lunch då. Sen så åkte Borzko och Jimmy iväg och tankade bilarna, kollade allt, och fixade lite med dem.
 

Efter att jag var klar med det som jag hade föresatt mig att fixa här hemma så satte jag mig vid datorn. Höll på länge med en massa tråkigt men viktigt… Gjorde backup på större delen av hårddisken och brände ut på skivor. Gjorde extra backup på alla mina fotografier. La in nya mp3-låtar i mobilen. Gjorde backup på all information i mobilen. ”Städade” lite i datorn och på den externa hårddisken. Jimmy hjälpte mig att fixa en hel del också.
 

Jimmy skjutsade hem Lina till Hagsätra vid halvfyratiden. Jenny följde med också förstås. Sen så åt vi middag vid femtiden. I dag blev det bara rester och hopplock från frys, kyl och skafferi.
 

Jimmy åkte hem till sin kompis Kristian i Hagsätra en sväng. Sen så kom de båda två hit. De satt mest vid Jimmys dator. Jenny satt mest i sitt rum vid sin dator. Borzko satt uppe i vardagsrummet och kollade på sport på teven. Och jag satt som nästan alltid i kökssoffan med datorn i knäet. Flyttade med datorn in på Jennys rum en stund också.
 

Måndag i morgon… *suckar*
 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0