Dagbok – Söndagen den 22 januari 2006



Mobilen ringde klockan sju precis som vanligt på mina lediga dagar. Och också precis som vanligt så gick jag upp och duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko gick upp vid halvniotiden. Efter han hade gått igenom samma morgonrutiner så stack han iväg till Farstahallen för att träna vid halvtiotiden.

Jag hade verkligen tänkt mig en promenad i dag. Men eftersom det var drygt tretton minusgrader ute så gav jag upp den idén. Jag började att läsa en ny bok istället: ”När blodsbanden brister” av Hanna Svensson. Sen så satte jag mig vid datorn en stund. Skrev in gårdagens dagbok bland annat, och la in lite foton.

Jimmy och Jenny vaknade och gick upp båda två vid halvelvatiden. De duschade så klart också och gjorde sig i ordning och åt frukost. Sen vid tolvtiden så åkte vi tre iväg till Länna för att handla på Willys där. I dag handlade vi för cirka 900:- kronor. Hemma igen vid ettiden.

Borzko hade kommit hem från gymmet i Farstahallen när vi kom hem. Jimmy åkte nästan på en gång i väg till Kristian i Hagsätra. Han fick med sig en rikskupong och skulle äta pizza eller i korvkiosken där. Borzko åkte iväg och fixade lite med bilen och tankade. Jenny satte sig vid datorn. Jag packade in alla varor i frys, kyl, skafferi och städskåp. Sen så höll jag på och fixade lite här hemma. Och sen så blev det datorn en stund.

Faktiskt riktigt soligt och fint här på eftermiddagen. Och inte blåste det heller. Och ”bara” åtta minusgrader. Men jag hade tappat lusten för en promenad då, så det blev bara slappande på eftermiddagen. Varvade datorn med boken större delen av eftermiddagen. Lite hushållsgöromål blev det väl också lite då och då.

Jenny åkte iväg till Huddinge vid halvfyratiden. Hon skulle möta upp med Johan där, och vara där på kvällen. Hon fick också med sig en rikskupong och skulle äta i korvkiosken där. Borzko och jag åt middag ensamma vid femtiden. Det blev lite hopplock från kyl, frys och skafferi för oss bara. Satt länge vid matbordet och pratade och diskuterade.

Sen blev det slappande för oss båda två. Borzko kollade på sport på teve, fotboll var det visst i dag. Och jag varvade boken med datorn igen. Mest läsning blev det, och jag läste ut även ”När blodsbanden brister”. Det var den tredje boken som jag läste ut den här helgen.

Strax över nio så gick jag ut i kylan (-13,4…) och mötte upp med Jenny vid tunnelbanan när hon kom från Johan i Huddinge. Gillar inte när hon går ensam i mörkret på kvällen…

Måndag i morgon igen… *suck*

---------  

Fotografiet är från i torsdags kväll. Jag är frusen på kvällen som vanligt och sitter med datorn i Jennys säng i hennes rum och värmer mig under hennes täcke.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0