Dagbok – Tisdagen den 10 januari 2006



Gick upp halvfem som alla arbetsdagar. Duschade och gjorde mig i ordning. Åkte iväg till jobbet vid halvsex. Började att jobba klockan sex. Den här veckan så är jag först i skalen på förmiddagen och jobbar med grönsakerna. Och sen så är jag i diskplocken/grovdisken resten av dagen. Anne-Mari är sjukskriven den här veckan efter sin handoperation, så Nadja är hos oss som vikarie. Salwa som var och arbetstränade hos oss före jul, är nu hos oss och jobbar också.

I dag serverade vi köttbullar och potatismos. Lingonsylt till. Och så vår väldigt fina salladsbuffé förstås! Allt flöt på bara bra i dag. Fast det var en hektisk dag, man har ju kommit av sig lite under ledigheten.

Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma från skolan när jag kom hem. Och efter en stund så kom Jenny hem med två av sina klasskompisar: Lina och Felix. Jimmy åkte sin iväg till jobbet vid kvart över fyra för att jobba mellan fem och halvtio. Han fick låna min bil eftersom hans var på reparation.

Linas Mamma Maria kom och hämtade Lina vid halvfemtiden. Hon kom in en stund och kollade på vår lägenhet och pratade en stund. Felix blev kvar här. Jag höll på med diverse hushållsbestyr varvat med datorn.

Borzko åkte, direkt efter att han kom hem från jobbet, till Huddinge och hämtade Jimmys bil på verkstan. 1.500:- kronor gick reparationen på.

Felix åkte hem vid halvniotiden. Jenny och jag gick en sväng till Centrum då samtidigt. Jag hämtade ut ett paket på HemKöp med  tre pocketböcker i. Fick mina kylskåpsmagnetsbroderier i dag med posten också.

Sen blev det datorn igen. En match Betapet (Alfapet/Scrabble) mot Snurran blev det i kväll, och den hade jag turen att vinna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0