Dagbok – Tisdagen den 24 januari 2006


 
 

Upp halvfem som vanligt alla jobbardagar. Duschade och gjorde mig i ordning, och sen så åkte jag i väg till jobbet strax efter halvsex. Började jobba klockan sex. Var först i skalen och sen i disken. Vi serverade korv stroganoff med ris i dag. I dag var det en lite stressigare dag än i går, men allt flöt ändå på bara bra. Avslutade dagen med ett APT-möte (ArbetsPlatsTräff-möte) mellan halvtvå och kvart i tre tillsammans med Agneta och Lena. Så det blev 45 minuters övertid i dag.
 

Kom hem vid tretiden. Både Jimmy och Jenny var hemma då. Jimmy och jag åkte direkt iväg in till Skanstull och SöderTappen. Jimmy var ju på kontroll för ett par veckor sedan när jag lämnade blod, och nu hade han blivit kallad till sin första blodgivning. Allt gick bara bra för honom att lämna blod. Nu är både jag, Borzko och Jimmy blodgivare! Och om två år så värvar vi Jenny också!
 

Hemma strax efter fyra igen. Då åt jag, Jimmy och Jenny middag tillsammans. Sen efter det så åkte Jimmy iväg till Hagsätra och hem till hans kompis Kristian. Jenny åkte också iväg, fast till Huddinge och hem till Johan.
 

Jag höll på med lite allt möjligt här hemma, och när jag var klar med allt så satte jag mig i kökssoffan med datorn och boken. Först blev det lite allmänt nyhetsläsande och bloggläsande i datorn. Sen så läste jag i boken som jag påbörjade i går: ”Vingklippt Ängel” av Berny Pålsson. Lite senare så blev det Betapet-spel mot Snurran. Tre matcher spelade vi i kväll, och det blev 2-1 till Snurran.
 

Borzko kom hem från jobbet vid kvart i nio... Middag, dusch, en kort stund vid teven, och sen sängen… Så blev hans kväll. Jenny kom hem från Johan vid kvart över nio. Vi satt och fikade och pratade en stund. Jimmy kommer hem senare.

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0