Dagbok – Tisdagen den 3 januari 2006




 



Mobilen larmade klockan sju i dag också. Upp och duschade och gjorde mig i ordning som vanligt, och efter det frukost förstås. Jimmy gick också upp klockan sju i dag. Han duschade, gjorde sig i ordning, åt frukost och sen packade han ner sin dator och sina andra prylar. Strax efter åtta så gav han sig i väg med sin bil. Han skulle till ett LAN som en klasskompis till honom hade anordnat i en föreningslokal där han bor i Ölsta i Färentuna ett par mil härifrån. Tjugo killar skulle de vara, och hålla på i fyra dagar. Så han kommer hem på fredag igen.







Jag höll på och fixade med lite allt möjligt och sen vid halvtiotiden så bestämde jag mig för att trotsa kylan (elva minus…) och ge mig ut på en liten promenad. Jag gick i cirka fyrtiofem minuter lite runt här i Farsta. Sen så gick jag till Centrum för att handla lite smågrejer. Jag köpte hudlotion, Date-spray, almanacksblock, CD-skivsfodral, ljusmanchetter, värmeljushållare, och några andra smågrejer.







Väl hemma igen så blev det en lätt lunch och sen höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma igen. Jenny och Oscar sov länge i dag, sen efter att de hade gått upp och gjort sig i ordning och ätit lite, så åkte de in till stan för att möta upp med Jennys kompis Malin. Jag kände att min promenad på morgonen blev lite väl kort, och solen tittade fram lite grann, så jag gav mig ut på en promenad till.







Det blev cirka fyrtiofem minuter den här gången också. Och sen så gick jag till Centrum igen för att handla igen. Men det blev bara mjölk och grönsaker från Konsum den här gången. Sen hem igen och lite allmänt fixande med allt möjligt här hemma igen. Satt vid datorn en liten stund sen också.







Middagslagning blev det sen. I dag blev det köttbullar med pasta. Massor med grönsaker också till förstås. Åt middag vid femtiden när Jenny och Oscar kom hem från stan. Sen efter middagen så blev det datorn som gällde igen.







Vid sjutiden så skulle Jenny och Oscar se filmen ”40-year old virgin”. Jag såg ju den här om dagen med Jimmy och Borzko, men jag satt med dem i vardagsrummet och slötittade lite på den igen, samtidigt som jag höll på med lite allt möjligt i datorn. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Efter dusch och mat så kollade han också film med oss.







En Betapet-match mot Snurran blev det sen. I kväll hade hon turen att vinna. Sen så blev det skräckfilmstittande. Vi kollade på en filmen: ”Creep”. Den var faktiskt riktigt läskig… och ganska så bra. Efter det så blev det dator en stund igen innan sängen.






Fotografierna i dag är från ett snöigt och vackert Farsta i dag. Och på mitt "vårfina" kök.






Kommentarer
Postat av: Angela

Det var inte illa att ge sig ut i den polarkylan! Du är tapper och envis som en lus på en tjärsticka ;-) Fina bilder från dagen. Till våren kan vi gå tillbaka och se snöbilderna med en helt annan känsla...

2006-01-04 @ 08:43:21
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler* Tack för berömmet! Men jag mår ju mycket bättre om jag har rört lite på mig under dagen! Jo, visst kan vi se annorlunda på bilderna till våren... *Kram*

2006-01-04 @ 14:16:18
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0