100-Lista!

Jaha, nu har då turen kommit till mig att skriva en 100-Lista. Jag har läst så många nu i bloggar de senaste veckorna. Kommer inte ihåg alla jag har läst hos, men här är några av dem: ”Deckarmamma” (Camilla Läckberg, en av mina favoritförfattare och favoritbloggare), ”Silverfisken”, och ”Åsiktstorpeden”. Och här kommer då min 100-Lista:


 

1. Jag ljuger aldrig och är alltid ärlig (nästan).

2. Jag fick pris på biblioteket där jag bodde när jag var 13 år för att jag var den flitigaste låntagaren på barn- och ungdomssidan.

3. Jag har sju stycken tatueringar.

4. Jag är flygrädd.

5. Jag har inte druckit någon alkohol på ett par år nu.

6. Jag tycker att det godaste som finns är chips.

7. Jag har två piercingar.

8. Jag har bott på sju ställen: Örby, Kristineberg, Örby, Solberga, Rågsved, Hagsätra, Farsta.

9. Jag gick ut nionde klass med 2,5 i snitt.

10. Jag tycker matlagning och allt hushållsarbete är tråkigt.

11. Jag har aldrig gått gymnasiet.

12. Jag är mörkrädd.

13. Jag är dator- och Internetberoende.

14. Jag har vägt tjugo kilo mer än vad jag gör nu, och får hela tiden kämpa för att inte gå upp i vikt igen.

15. Jag kan ibland ha tendenser till ätstörningar.

16. Jag älskar att promenera.

17. Jag är mobilberoende.

18. Jag är blyg och lite socialt handikappad.

19. Jag älskar Fun Light.

20. Jag har världens bästa ungar som jag är oerhört stolt och glad över.

21. Jag är beroende av Lypsyl.

22. Jag älskar att lyssna på musik.

23. Jag jobbar som mattant, men helst skulle jag vilja jobba på kontor.

24. Jag älskar sol och värme.

25. Jag spelade gitarr under flera år i min barndom.

26. Jag pratar mycket när det är några få, men är helt tyst om det är fler än ungefär 5-6 stycken.

27. Jag älskar att läsa böcker.

28. Jag gillar all form av spel, sällskapsspel, datorspel, tevespel, kortspel, m.m.

29. Jag tycker fortfarande att det är roligt att köra bil.

30. Jag är lat och skulle helst inte vilja jobba.

31. Jag är flitig och duktig när jag väl jobbar.

32. Jag är inte speciellt förtjust i djur, faktiskt inte heller i andras barn.

33. Jag är allergisk mot katter och hasselnötter.

34. Jag är intresserad av fotografering.

35. Jag älskar skräckfilmer.

35. Jag rökte ett paket om dagen från jag var 14 år till jag var 26 år.

36. Jag tycker om all mat och kan äta allting.

37. Jag gillar verkligen att blogga och att läsa bloggar.

38. Jag har inte så många vänner.

39. Jag har problem med lederna i mina stortår.

40. Jag ser dåligt på både nära och på långt håll.

41. Jag är väldigt nyfiken.

42. Jag har aldrig varit otrogen.

43. Jag tycker att den snyggaste mannen i världen är Jon Bon Jovi.

44. Jag älskar hårdrock.

45. Jag är ganska så barnslig av mig.

46. Jag sover alltid sex timmar per natt.

47. Jag älskar caffe latte och alla sorters kaffe.

48. Jag är rädd för larver och tvestjärtar.

49. Jag är feminist.

50. Jag inser nu när jag har kommit till hälften att det här var svårare än jag trodde…

51. Jag har aldrig röstat på något borgerligt parti.

52. Jag gillar att lösa korsord.

53. Jag broderade jättemycket korsstygnsbroderier förut.

54. Jag älskar att gå på konserter.

55. Jag är fåfäng.

56. Jag har haft fem olika sorters jobb: kontorsarbete, postsortering, affärsbiträde, personlig assistent, mattant.

57. Jag är agnostiker.

58. Jag tycker de bästa filmerna som finns är ”Sagan om Ringen”-trilogin.

59. Jag har nästan bara svarta kläder (utom jeans).

60. Jag är lite prylgalen.

61. Jag tycker om att se film.

62. Jag tittar nästan aldrig på teve.

63. Jag älskar att shoppa.

64. Jag vill helst av allt vara med mina barn.

65. Jag älskar att bo här där vi bor nu.

66. Jag har varit tillsammans med min man i över 21 år.

67. Jag tycker att Sveriges roligaste person är Magnus Betnér.

68. Jag tycker om statistik och planering.

69. Jag gillar choklad och smågodis.

70. Jag hatar vintern, snön och kylan.

71. Jag älskar att kramas.

72. Jag älskar våren.

73. Jag bet på naglarna tills jag var 26 år.

74. Jag har bara plastblommor hemma.

75. Jag blir rörd och gråter oerhört lätt.

76. Jag hade min sexdebut när jag var 16 år.

77. Jag har en storasyster som är fyra år äldre än jag.

78. Jag är ganska pedantisk av mig.

79. Jag avskyr dansbandsmusik, country, Elvis, 50-talsrock, opera, operett, klassisk musik.

80. Jag älskar hårdrock, rock, pop, svenskt, rap, hip-hop, visor, techno, disco.

81. Jag har alla Stephen Kings böcker, cirka 50 stycken.

82. Jag avskyr sport på teve.

83. Jag har åkt ambulans en gång.

84. Jag har bra föräldrar och har haft en bra barndom och uppväxt.

85. Jag har sex ringar, två halsband, en fotlänk, ett armband, och sex örhängen i silver på mig.

86. Jag har slutat med linser och övergått till glasögon.

87. Jag har alltid svart nagellack på tånaglarna på sommaren.

88. Jag har inga komplex, utan har lärt mig att acceptera min kropp.

89. Jag har upptäckt att jag ibland är väldigt fördomsfull.

90. Jag älskar Allsång på Skansen.

91. Jag älskar att sjunga karaoke hemma.

92. Jag bleker håret och klipper mig var sjätte vecka.

93. Jag har blivit rånad i Barcelona när jag sov på stranden när jag tågluffade.

94. Jag tyckte att det gjorde ofattbart ont att föda barn, men det var värt besväret.

95. Jag använder mascara och kajal varje dag.

96. Jag har aldrig varit utanför Europa.

97. Jag tycker att jag har varit och är en bra mamma till mina barn.

98. Jag vill nog alltid bo i Sverige tror jag, trots vädret.

99. Jag önskar mest av allt att mina barn ska vara lyckliga och att det ska gå bra för dem i livet.

100. Jag är glad nu att jag kom ända hit till nummer hundra. Det var mycket svårare än jag trodde, och det tog mycket längre tid än jag trodde, men det var ändå ganska så kul att sitta och tänka ut saker att skriva. Många saker som man kommer på är ju alldeles för privata att skriva. Nu uppmanar jag er alla att skriva egna 100-listor!

  

UPPDATERAD!

I kommentarerna så finns det fler länkar till andra 100-listor! Och jag lägger dit fler så fort jag hittar dem! ;-)


Kommentarer
Postat av: Isabella

Vad modigt av dig att våga skriva allt det där!
Kul att du trivs med dig själv så bra, de flesta vuxna har alltid något komplex vad jag förstår!

Jätte bra blogg, jag och min mamma läser den varje dag :)

2006-07-29 @ 14:16:24
URL: http://blondinbella.blogg.se
Postat av: Bim

---> Isabella: Hej! Och jättemycket tack för berömmet! Du vet inte hur glad jag blir! Har din Mamma någon blogg? I så fall så skulle jag gärna vilja ha länken. Jag ska i alla fall börja läsa din! Ja, jag trivs faktiskt med mig själv. Jag försöker att tänka positivt. Jag skulle kunna räkna upp massor med fel med till exempel min kropp. Men varför? Om man ser till helheten så är den väl helt okej!? Man ska vara glad över att man har en frisk och fungerande kropp. Och så kan man ju alltid hjälpa till så gott man kan! ;-) *Kram*

2006-07-29 @ 14:20:53
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: isabella

tyvärr så har hon inte det, jag tror inte att hon vågar :P
Men ni har samma bok-smak säger hon :)

2006-07-29 @ 14:44:58
Postat av: Bim

---> Isabella: Hahaha! Säg till henne att hon är en fegis! ;-) Nej, skämt åsido, säg att hon börjar lite opersonligt, så kan hon känna efter, och sen så kanske hon vågar att bli mer personlig. Själv så började jag med att skriva dagbok på Lunarstorm för typ fem år sedan. Men då har hon i alla fall en mycket bra boksmak om hon har samma som jag! ;-)

2006-07-29 @ 14:48:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nathalie: Tack ska du! :-)

2006-07-29 @ 18:03:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Nu har AnnaK också gjort en 100-lista! http://massablaj.blogspot.com/2006/07/min-100-lista.html

2006-07-29 @ 18:12:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Och nu har även Lotten gjort en! http://www.lotten.se/2006/07/hundra-r-av-ensamh-nej-det-r-det-ju.html

2006-07-29 @ 18:28:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Och ännu en 100-lista: Blondinbellas: http://blondinbella.blogg.se/290706173321_00_saker_om_mig.html

2006-07-29 @ 22:52:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: sanna

vilken rolig lista :D den ska jag med göra :)

2006-07-30 @ 09:59:10
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, gör det! ;-)

2006-07-30 @ 14:48:21
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Ännu en 100-lista att läsa: http://wiiberg.blogg.se/300706091301_100_saker_om_mig.html

2006-07-30 @ 14:52:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Ännu en till samlingen: http://bergman.typepad.com/min_stund/2006/07/100listan.html

2006-07-30 @ 20:48:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej Bim!

Nä, jag är inte alls en fegis, det är bara det att jag inte tror att jag skulle kunna skriva så bra som du. Det är alltid roligt att läsa din blogg!

Hälsning från Blondinbellas mamma :)

2006-07-30 @ 20:59:22
Postat av: Bim

---> Camilla: Hej Camilla! Jättekul att du kommenterade! Förlåt att jag kallade dig en fegis... Det var bara på skoj! Tack för berömmet! Jag tycker själv att jag skriver såååå tråkigt och alldeles för detaljerat! Jag förstår inte hur någon kan tycka att det är kul att läsa min blogg. Lite roligare är det väl i och för sig när jag lägger in fotografier. Jättekul att få lite respons så här! Jag har ju cirka 70 läsare om dagen, men ibland så kommenterar ingen. Jag vet att min dotter har läst din dotters blogg rätt länge. Jag har nyligen börjat att läsa den. Men jag tycker att hon skriver jättebra. Och hon verkar vara en bra tjej som har växt till sig på sistone. Jag tycker att du ska börja att blogga! Det är jättekul! Jag lovar att läsa din i alla fall! ;-)

2006-07-30 @ 21:03:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej igen!

Tack för dina fina ord om Bella, ja, hon är jättefin, visst är det kul att ha barn! Din dotter verkar också så gullig och snäll. Vilken tur vi har va? Jo, jag ska nog börja blogga, Bella har lovat hjälpa mig börja åtminstone.

Otroligt vad du läser böcker förresten, jag tycker att jag läser mycket men jag har ingen chans mot dig. Vad tyckte du om "Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist" (Kanske är felstavat, jag har inte boken framför mig men jag såg att du hade fotat den förut). Jag tyckte den var jättebra!

Jag har också nästan alla Stephen King böckerna:) En annan bok, som jag tyckte mycket om var "Bortom ljus och mörket av Lotta Thell. Den tror jag du tycker om.

Hälsning från Camilla

2006-07-30 @ 21:26:00
Postat av: Bim

---> Camilla: Hej igen. Ja, visst är det kul med barn! Jag är så stolt och glad över mina båda två! Både har utvecklats till väldigt bra människor! Mycket är nog medfött, men jag tar även åt mig äran! Det tycker jag man ska göra som förälder!

Ja, börja blogga! Det är kul! Det är ett jätteintresse för mig nu! Och så lär man "känna" massa nya människor!

Ja, jag är i en riktig läsperiod nu. Både den du nämner av John Ajvide och den andra "Hanteringen av de odöda" tycker jag är jättebra! Jag älskar ju skräck och rysare som du har förstått!

Framförallt då Stephen King! Det är rena Julafton när han kommer ut med någon ny!

Lotta Thell känner jag inte igen. Finns den i pocket? För då köper jag den direkt!

Hälsningar från Britt-Marie.

2006-07-30 @ 21:31:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej!

Jo, den finns på pocket, det är två böcker. De handlar om en tjej som jobbar som vakt samtidigt som hon är beroende av heroin, det låter jättetråkigt jag vet, men den var så bra. Den var svår att lägga ifrån sig och man tänkte på personerna en lång tid efteråt.

Nu senast läste jag ut en bok av Kajsa Ingermansson, hon är jättebra, alla böcker hittills har varit bra! (Fast det är förstås inga skräckböcker men mycket bra ändå):)

Kan du rekommendera någon till mig? Just nu läser jag Typ trettio av Lisa Jewell, den är så där..

Hälsning Camilla

2006-07-30 @ 21:51:56
Postat av: Bim

Hej igen.

Okej. De låter bra. De ska jag nog köpa. Vad heter den andra? Eller vilken är först?

Kajsa Ingemarsson har jag faktiskt köpt några böcker av tidigare, men inte läst ännu. Vilken ska man börja med tycker du?

Lisa Jewell har jag också några böcker av. Har också för mig att de var sådär.

Hmmm... rekommendera säger du... Jag antar att du har läst Denise Rudberg eftersom Isabella skriver om dem? Camilla Läckberg då? Henne älskar jag! De som jag kan komma på så här direkt är ju såna som jag har läst på senaste tiden. Här är några som jag tyckte var bra:

Stieg Larsson – Män som hatar kvinnor
John Ajvide Lindqvist – Hanteringen av de odöda
Zbigniew Kuklarz – Hjälp jag heter Zbigniew
Liza Marklund – Nobels Testamente
Emma Hamberg – Mossvikenfruar – Chansen

Det var några stycken som jag har läst på senare tid och som har varit bra.

///Bim.

2006-07-30 @ 22:18:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Amanda

jätte kul att läsa, ska nog försöka mig på en jag med.. om jag nu orkar till hundra vill säga :)

2006-07-31 @ 19:35:11
URL: http://fannya.blogg.se
Postat av: Bim

---> Amanda: Tack! Ja, gör det! Fast det var svårt att komma till hundra... Jag är klart inmponerad av Camilla (Läckberg/Deckarmamma, länk finns högst upp) som gjorde TVÅ STYCKEN! ;-)

2006-07-31 @ 19:42:37
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

wow, vilken lista. Superbra gjort att komma på 100 st. Men måste faktiskt säja att du o jag har väldigt många punkter gemensamt. *flinar*

2006-09-22 @ 10:49:52
URL: http://finkans.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Tack för berömmet! Det var lite jobbigt, men ändå väldigt roligt! Gör en själv i din blogg! Du kan "sno" punkter av mig om du vill, eftersom du säger att vi har många punkter gemensamt! ;-)

2006-09-22 @ 15:39:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej hopp..
Bra blogg, har en själv, eller sanningen att säga så har jag två och en halv, och tre ställen jag skriver dagbok på lite sporadiskt.. :o)
Snodde lite listor från dig, men länkade till dig såklart *nettikett..*Kolla om du vill och orkar, skoj att läsa här iallafall, ska fortsätta med det.
Ha det så jättebra!!
Mvh Jessica

2007-05-28 @ 18:56:25
URL: http://nexa.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jessica: Hej! Tack för berömmet! Och det är helt okej att du "snor" listor från mig! Kul att du länkar i alla fall! Jag ska kolla in hos dig också! Ha det bra du också! :-)

2007-05-28 @ 19:05:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0