Fredagen den 21 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Jenny gick upp vid halvåtta och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy hade gått upp redan klockan halvsex och sen åkt iväg för att jobba mellan sju och fyra. Borzko gick upp vid åttatiden och gjorde sitt.


 

Vid kvart över åtta så gick Jenny och jag iväg. Jag följde för sista gången med henne på vägen till hennes sommarjobb på Farsta Sjukhem. Jag gick sen vidare på min promenad. I dag blev det inte bara den lilla halvtimmesrundan, utan jag gick en extra sväng så jag var ute i lite drygt en timme. Stegräknaren hade jag glömt hemma i dag. Men några fotografier tog jag med mobilen.


 

Första kortet är taget på ett öde Farstastrandsbadet. Endast Kanadagässen är där…

Andra kortet visar gula näckrosor i sjön Magelungen.

Tredje kortet är Farsta Gård sett från sjösidan.

Fjärde kortet är Farsta Gård från landsidan.


 

     

    

 

Vid halvtiotiden så var jag hemma igen. Då höll jag på fixade med lite allt möjligt här hemma. En stund vid datorn blev det också. Framåt elvatiden sen så gick jag en sväng till Centrum.


 

Först var jag på OnOff och hämtade ut massa kort som jag hade beställt från min digitalkamera. Vi framkallar ju inga fotografier själva längre, vi har allt i datorn, och så lägger jag backup på min externa hårddisk, och så bränner jag skivor med fotografierna på. Mycket bättre, behändigare och billigare. Men jag hade beställt en massa kort till min Mamma och Pappa, och så några stycken till några andra.


 

Sen så var jag på torget och inhandlade frukt och bär. I dag blev det hallon, vindruvor, bigarråer, och jordgubbar.



 



 

Höll återigen att fixa med lite allt möjligt här hemma när jag kom hem. Lite lätt lunch blev det också. Började att läsa två nya böcker också. En nerladdad e-bok: ”Om mjölkens symbolvärde”, en bok med krönikor i av Stefan Sundström. Och så en pocketbok: ”Hanteringen av de odöda”, en svensk skräckbok av John Ajvide Lindqvist.


 

Framåt eftermiddagen så försvann molnen och det blev riktigt varmt. Så då satte jag mig på uteplatsen och solade. Borzko åkte iväg en sväng till jobbet. Han skulle vara med på ett möte på eftermiddagen. Jenny slutade klockan tre på jobbet. Då åkte hon direkt in till stan för att möta upp med Robin. De skulle först shoppa, sen äta middag ihop, och sen så skulle hon sova hos honom. Jimmy slutade klockan fyra på jobbet och kom hem vid halvfemtiden.


 

Middag åt vi tre vid femtiden. Det blev hämtmat från Pizzerian Lilla Bas här strax bredvid. Jag åt en pastasallad med räkor, crabfish, ägg, stenbitsrom, m.m. Currydressing till och ett pizzadegsbröd som tillbehör. Mycket gott var det, och mycket mat var det, så mycket mätt blev jag.


 

Efter maten så blev det soffan på nedre balkongen för mig. En härlig och varm kväll var det. Fortsatte att läsa i min pocketbok, och efter ett par timmar så hade jag läst ut den. Borzko hamnade i vardagsrumssoffan och tittade på teve. Jimmy tog bilen och åkte hem till sin kompis Kristian i Hagsätra.


 

Så småningom så flyttade jag in i kökssoffan istället. Och så blev det lilla bärbara datorn i knäet. Lite nyhetsläsning och bloggläsning och sen blev det e-boksläsning. Läste även ut den boken så småningom. Frukt och bär blev kvällsgodiset.

 

---------  

 

Läs gärna min dotter Jennys Blogg. Läs gärna också kommentarerna till hennes blogginlägg den senaste veckan. Hon har skrivit mycket bra blogginlägg, och fått många bra kommentarer.

 

---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0