Fredagen den 28 juli 2006

I dag larmade mobilen klockan halvsju. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Jimmy hade gått upp klockan sex och också åkt iväg för att jobba. Jenny är ju fortfarande på Gotland. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också. Däremot så åt jag ingen frukost. Jag hade bestämt med Jimmy att jag skulle komma och hälsa på honom på jobbet och äta frukost där.


 

(McDonalds i Västberga.)



 



 

Vid åttatiden så tog jag bilen och så åkte jag i väg till McDonalds i Västberga där Jimmy jobbar. Han håller ju på att lära sig till Skiftledare nu. I dag jobbade han som skiftledare, så på morgonen satt han ute i restaurangen och planerade sitt skift. Så jag köpte mig en McFullkorn och en Caffe Latte och satte mig vid honom. De har nyligen byggt om hela restaurangen, jättefin har den blivit. Satt ungefär en halvtimme där, och sen åkte jag hem igen.


 

(Jimmy på jobbet.)



 



 

När jag kom hem så blev det en stund vid datorn. Läste lite nyheter bland annat. Sen så satte jag igång med att städa i min garderob. Det är någonting som har behövts länge, men det är ju så tråkigt, så det har inte blivit av. Men nu tog jag tag i det. Det var inte så mycket jag rensade bort, bara en kasse full ungefär, men däremot så organiserade jag om allting. Nu kan jag hitta det jag vill ha! Jättebra blev det!


 

(Min garderob.)



 



 

Sen blev det lite lätt lunch, och så en liten stund vid datorn. Efter det så blev det en promenad. Gick runt omkring i Farsta i ungefär en timme. Varmt och skönt väder. Lite sol och moln om vartannat. Gick en sväng förbi Centrum också. Handlade ingenting i dag. Jo, dagens glass förstås! Och som nästan alltid blev det en Solero.


 

(Bilden nedanför är speciellt till dig, Snurran! Jag vet ju att du har bott på Filipstadsbacken, men jag vet inte på vilket nummer. Det är väldigt sällan som jag promenerar åt det hållet. Jag tror att jag bara har gjort det en enda gång förut på de tio månaderna som jag har bott här. Men i dag gick jag på din gamla gata och också lite runt omkring i Larsboda, även lite i företagsområdet.)



 



 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 1 minut och 48 sekunder

Antal steg: 6.900

Distans: 5 kilometer och 860 meter

Förbrukade kalorier: 209 


 

Väl hemma igen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Efter det så blev det soffan på nedre balkongen, och så läste jag ut den jättebraiga  kriminalromanen: ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson. Jag kan verkligen rekommendera den, och jag ser fram emot bok nummer två i serien. Jag har beställt den från cdon.com.


 

Satt lite vid datorn också. Bland annat så beställde jag böcker igen. Den här gången bara tre stycken böcker. Nu väntar jag på två bokpaket: ett med fjorton stycken böcker i, och ett med tre stycken böcker i.


 

Strax före fem kom Jimmy hem från jobbet. Han duschade och bytte om, och sen så åkte vi direkt iväg, för vi hade köpt biljetter till premiärfilmen ”Superman Returns”. Heron City i Kungens Kurva åkte vi till. Först hämtade vi ut biljetterna. Sen så åt vi en snabb middag på McDonalds. Jag åt en couscoussallad med tillbehör. Och sen så såg vi då filmen.


 

Den var lite drygt två och en halv timmar lång. Bra tycker jag som gillar långa filmer. Och bra var själva filmen! I alla fall om man gillar den typen av ”övernaturliga sagofilmer”. Och det gör ju både Jimmy och jag. Så vi var jättenöjda med filmen.


 

Vid niotiden var vi hemma. Borzko hade kommit hem från jobbet vid halvsextiden. Dusch, middag och sen tevetittande blev hans kväll. Sen så gick han och la sig vid tiotiden, för han ska upp klockan fyra i morgon bitti och jobba extra i morgon.


 

Jimmy satt vid datorn på sitt rum. Jag satt med datorn i kökssoffan. Lite kvällsgodis blev det också: jordgubbar och hallon. Borzko hade kört frukt & grönt i dag och fått med sig lite hem.



 



 

Och Jenny är fortfarande kvar på Gotland. Två blogginlägg i dag också. Titta och läs gärna!



 


Kommentarer
Postat av: AnnaK

Såg du nu vart Yamaha ligger? Det är där jag jobbar i Larsboda området :o)

2006-07-28 @ 23:40:38
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> AnnaK: Nej, jag såg inte Yamaha... Men å andra sidan så kan faktiskt inte minnas något annat företag heller! ;-) Men nu när jag vet att det är där du jobbar, så ska jag titta efter det nästa gång! :-)

2006-07-28 @ 23:44:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Vad fint det blev i din garderob. Om du har vägarna förbi så har jag också några som skulle behöva bli så välstädade som din ;-)

2006-07-29 @ 01:30:45
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Njae, jag avskyr att städa, så jag avstår nog! ;-) Men det här var välbehövligt! Fast jag skulle behöva göra om det när Jenny är med... För jag har ju så svårt att kasta. Så det blev nästan ingenting slängt. Och det borde jag kanske också ha gjort. ;-)

2006-07-29 @ 07:16:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jag tillhör nog också den "bra att ha"-kategorin. Att det sedan aldrig kommer att bli använt är en helt annan sak. Fast jag har nog blivit lite bättre med åren ;-)

2006-07-29 @ 10:40:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Jag har också blivit bättre med åren. Men jag var nog ekorre eller hamster i mitt tidigare liv. ;-) Nu klarar jag lite bättre av att kasta bort saker. Men jag behöver hjälp för att göra det.

2006-07-29 @ 10:45:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Jag bodde i nr 42, längst upp på åttonde våningen..Gissa om utsikten mot stan var strålande? *kram*

2006-07-29 @ 19:34:35
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Då var det ju rätt skylt som jag tog kort på! ;-) Ja, jag kan tänka mig att utsikten var strålande! Annars så tycker jag inte att omgivningarna är så roliga just runt omkring där. Och lite långt till Centrum. *Kram*

2006-07-29 @ 22:02:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Det var lugnt och fint, men inte särskillt barnvänligt - man släpper inte ut småbarn ensamma att leka där precis, men det var ju därför vi flyttade. Själv tycker jag inte avståndet till centrum hade någon betydelse, det blev en lagom promenad på tio minuter ungefär. *kram*

2006-07-29 @ 22:24:32
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej. Tyckte inte heller att det såg så barnvänligt ut. *Kram*

2006-07-29 @ 22:27:58
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0