Lördagen den 1 juli 2006

 

 

Mobilen ringde klockan sju som vanligt i dag. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko hade åkt iväg i natt klockan ett för att köra en extrakörning. Jenny sov hemma hos Robin. Jimmy sov och skulle sova lite längre i dag.


 

Jag packade ner mina badgrejer och lite matsäck och så tog jag cykeln och gav mig iväg ner till Farstastrandsbadet vid Magelungen. Kom dit vid niotiden. Sen så blev det det vanliga vid badet: solande, badande, läsande av bok, lösande av korsord, lyssnande på musik, m.m.


 

Vid halvelvatiden så kom Jenny. Hon kom direkt ifrån Robin. Robin skulle jobba i dag. Sen så var vi kvar vid badet till ettiden ungefär.


 


 

När vi kom hem så skulle Jimmy precis åka till jobbet. Han skulle jobba i dag mellan två och tio. Borzko hade nyligen kommit hem från jobbet. Han hade lagt sig för att sova i ett par timmar.


 

Jenny och jag gick en sväng till Centrum sen. Var på HemKöp och handlade lite matvaror, och sen på torget och handlade lite frukt.


 

När vi kom hem så gick Jenny och la sig och sov en stund, för hon kände sig trött och lite hängig. Själv så satte jag mig i soffan på nedre balkongen. Hade tänkt mig att sitta med datorn för att blogga om gårdagen. Men Internet funkade inte… Så det fick bli boken i stället. Läste ut den också. ”Mossvikenfruar – Chansen” av Emma Hamberg. Den var bra och rolig.


 

Vid halvfyratiden vaknade Borzko och gick upp. Och vid fyratiden så gjorde Jenny det samma. Sen så förberedde jag och Borzko middagen. Jag skötte det inomhus, och han skötte grillen. Vi skulle egentligen haft Mamma och Pappa på middag här i dag, men Mamma mådde inte bra, så de kom inte, tråkigt nog.



Vid femtiden så åt vi middag. På uteplatsen förstås. Det blev grillad fläskkarré, potatisklyftor, tomatklyftor, paprikastavar, bearnaisesås, basilikacremefraiche. Och dricka till förstås. Jag drack Fun Light, Borzko folköl, och Jenny cider.


 


 

Efter maten så la sig Jenny för att vila en stund igen på sitt rum. Borzko satte sig i vardagsrummet och kollade på en av kvartsfinalerna i fotbolls-VM. Jag satte mig i soffan på nedre balkongen  och bloggade gårdagens dagbok, för nu funkade Internet igen. Läste bloggar och nyheter också.


 

Vid åttatiden så tog Jenny och jag en liten sväng ner till Centrum. Vi köpte oss varsin glass (jag tog en McFlurry Daim) på McDonalds och sen så gick vi hem igen. Jenny återgick sen till sitt vilande på rummet. Borzko fortsatte tevetittandet. Och jag satte mig återigen i soffan på nedre balkongen och njöt av den underbara kvällen. Det går ju absolut inte att gå in sådana här kvällar. Det är ju de kvällarna som vi ska minnas i höst och vinter.


 

Jenny gick så småningom också upp i vardagsrummet för att titta på fotboll. Själv så kunde jag inte lämna balkongen. Satte mig och läste e-böcker i datorn. Först så laddade jag ner en liten kort rolig bok: ”Du vet att du är svensk…” av Mattias Boström, Fredrik Månsson & Cristopher Overton. Den läste jag ut på bara en liten stund. Sen så laddade jag ner: ”Ett tal till min systers bröllop” av Linda Skugge. Läste lite i den också.


 

Satt ute på balkongen ända till klockan elva. Då var fotbollen slut. Och Jimmy kom hem från jobbet. Då satte vi oss alla fyra i vardagsrummet och slökollade lite på teve.

 

 


Kommentarer
Postat av: Angela

En sådan alltigenom mysig dag du haft! Men var är cykelrapporten ;-)

2006-07-02 @ 00:34:05
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en helmysig dag! :-)Cykelrapporten struntade jag i i dag... Jag cyklade bara ner till badet, och sen så gick jag hem med cykeln eftersom Jenny var med då. Så det blev ingenting. Kanske att jag cyklar lite mer i dag, i så fall så kommer rapport! ;-)

2006-07-02 @ 08:20:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Härligt och jag får snart skärpa mig ;-)

2006-07-02 @ 23:22:23
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Det blev i alla fall en liten, liten cykeltur i dag! Rapport kommer om en liten stund!

2006-07-02 @ 23:23:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0