Lördagen den 15 juli 2006

Mobilen alarmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan åtta. Han duschade också och gjorde sig i ordning. Sen så åt vi frukost tillsammans. Jag satt lite vid datorn sen när jag var klar också. Klockan nio så vaknade både Jimmy och Jenny och gick upp. De genomgick sina morgonbestyr, och så åt de frukost förstås.


 

Vid strax före tio så var vi alla fyra klara så då åkte vi iväg. Egentligen hade vi tänkt oss en dag på stranden allihopa, men det var halvmulet, blåsigt och lite småkyligt. Så det blev en shoppingdag istället. Först så åkte vi till IKEA i Kungens Kurva. Där handlade vi bara en liten hylla som vi ska en högtalare på i vardagsrummet.


 

Sen så åkte vi till Länna. Först var vi på Bauhaus, men där handlade vi ingenting. Sen så var vi på Rusta där vi köpte ”blomhållare” till vår uteplats. De funkar typ som marschallhållare med en blomkrukehållare ovanpå. Man sticker ner pinnen i marken och har en blomma uppepå.


 

Kikade in på Jysk, men där handlade vi ingenting. Nästa anhalt blev EKO. Där köpte vi en hel del smågrejer. Det blev också en fika där i caféet. En café a lait plus en ost-och-skinka-macka blev det för mig.


 

Sen så åkte vi hem och parkerade bilen, och så gick vi ner till Centrum. Först var vi på HemKöp och handlade lite matvaror. Sen så var vi på Torget och handlade två blommor till våra nya blomhållare + frukt och grönsaker.



 



 

(Så här blev det med nya blomhållarna. De hade inte så mycket fina blommor på Torget i dag. De här fick jag billigt, så vi ska ha de tills vidare. I nästa vecka ska jag köpa två lite finare blommor som hänger ner mycket på sidorna, kanske hänglobelia, hängpetunia, hängbegonia, eller liknande.)



 



 

Sen så hjälptes vi åt och fixade med allt möjligt här hemma. Fixade med det vi hade inhandlat, och förberedde sedan till kvällens grillning. Jimmy stack sen iväg vid tretiden. Han skulle först hem till sin kompis Kristian i Hagsätra, sen skulle de träffa andra kompisar och grilla, och sen ännu senare så skulle de gå ut på Krogen.


 

Klockan fyra kom Mamma och Pappa hit, och då åt vi middag. Vi hade grillat hel fläskfilé och två flintastekar. Till det så hade vi potatisgratäng. Och så hade vi förstås en massa tillbehör: rödlökskeso, isbergssallad, vitlöksfraiche, tomat + gurka, basilikafraiche, röd + gul paprika, bearnaisesås, två sorters hårt bröd, smör + ost, m.m. Mamma, Pappa, och Borzko drack rödvin, jag drack Fun Light, och Jenny drack läsk.


 

(En bukett blommor som Mamma och Pappa kom med.)



 

 



Sen så drack vi förstås kaffe efter maten. Till kaffet åt vi vaniljglass med färska hallon och jordgubbar. När vi hade ätit och fikat färdigt så röjde vi undan, och sedan blev det, som alltid, kortspel. Canasta förstås!



 



 

Jenny var inte med och spelade. Hon satt vid oss ibland, och på sitt rum ibland. Jag och Mamma spelade ihop som vanligt. Men vinsterna blev inte som vanligt i kväll, för nästan alltid brukar hon och jag vinna. I kväll blev det tvärtom. Fyra omgångar spelade vi, de tre första förlorade vi, men den sista vann vi i alla fall. Lite gott att äta och dricka hade vi förstås under kvällen också: öl, läsk, snacks, och godis.



 



 

Vid tolvtiden så gick Mamma och Pappa iväg till Centrum för att ta bussen hem. Borzko och jag röjde undan efter kvällen. Sen blev det en liten datorstund för mig före sängen.



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Vilka fina krukhållare och blommor. Kan tänka mig att det skulle bli fint med någon hängvariant också.

2006-07-16 @ 12:17:51
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack! Jag är jättenöjd med det. Och det kommer bli mycket finare med någon hängvariant. Ska titta på det i morgon. Jag har hela tiden velat ha blomkrukor på uteplatsen. Men jag har velat att de ska synas inte bara när man är ute på uteplatsen, utan även från köksfönstret, balkongen och gatan. Så jag har letat efter passande piedestaler, utan att hitta något. Men det här är mycket bättre än de. För uteplatsen är ju så minimal, så det här stjäl ju ingen plats där.

2006-07-16 @ 13:22:54
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0