Lördagen den 29 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba i dag. Jenny är ju fortfarande kvar på Gotland. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också.


 

Vid niotiden sen så gav jag mig iväg ut på en promenad. Gick längs tunnelbanelinjen och hade tänkt mig en promenad in till stan. Till en början så var det soligt och varmt. Men sen kom det fler och fler mörka moln. När jag var ungefär vid Blåsut så började det att dugga. Då vände jag och gick tillbaka. Vid Sandsborg så hoppade jag på tunnelbanan hemåt. Och tur hade jag, precis när jag kom på tunnelbanan så började regnet att vräka ner.


 

Väl framme i Farsta så öste regnet ner och ett riktigt åskväder hade satt igång. Jag gick in på Åhléns och köpte mig ett nytt paraply och sen så gick jag hemåt. Tur att jag hade mina flip-flop på mig, för jag fick vada i pölar på vägen hem. Sen så satt jag en stund och tittade ut och fascinerades av hällregnet, åskan och blixtarna.



 



 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 17 minuter och 53 sekunder

Antal steg: 8.990

Distans: 7 kilometer och 640 meter

Förbrukade kalorier: 272


 

Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma som vanligt. Åt lite lätt lunch också. Satt en hel del med datorn också. Gjorde min 100-lista bland annat. Det var jobbigt men roligt att göra den. Uppmanar er alla andra att också göra en!


 

Satt och läste en stund också. ”Robbie – En superstjärnas väg från botten till toppen” av Magnus Sundholm. Läste även ut den boken också. Sen så började jag på en ny: ”Fans” av Fredrik Strage.


 

Borzko kom hem från jobbet vid femtiden, och Jimmy kom strax efter. Borzko hade kört frukt och grönt i dag också, och fått med sig lite hem. Vi åt middag tillsammans vid halvsextiden. Det blev i dag mat från vår lokala Pizzeria på vår gata. Borzko och Jimmy åt varsin pizza. Jag tog en räksallad. Vitlöksdressing och pizzadegsbröd som tillbehör.



 



 

Efter maten så hamnade Borzko i vardagsrumssoffan och tittade på sport på teve. Jimmy satt i sitt rum framför datorn. Jag satt i kökssoffan och varvade datorn med boken.


 

Sen vid halvåttatiden så tittade vi på dvd-film tillsammans. I kväll blev det. ”V for Vendetta”. Den var riktigt bra. Sen vid tiotiden så satte sig jag och Jimmy i köket med våra bärbara datorer. Lyssnade på musik och höll på med allt möjligt i datorerna. Borzko satt kvar i vardagsrummet och tittade på teve.


 

Satt sen länge och chattade med en före detta jobbarkompis och vän som jag inte har träffat eller pratat med på flera år. Hon hittade min blogg när hon satt och surfade runt och sen så addade hon mig på msn. Jättekul!


 

---------  


 

Och kolla in Jennys Blogg även i dag. Två uppdateringar har hon gjort.


 

---------  



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Vi hade också en riktigt rrejäl skur här i dag men efter en kvart eller så var det lika varmt igen ;-)
Det är häftiga dagar för Borzko med tanke på att han stiger upp så tidigt och kommer hem så sent. Långa arbetspass - hur orkar han?

2006-07-30 @ 00:10:04
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Här har det regnat av och till hela dagen. Och lite svalt blev det tyvärr också. --- Jo, jag fattar inte hur han orkar. Jag skulle aldrig orka.

2006-07-30 @ 00:14:32
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Phew, nä nu är det hundra grader här igen, känns det i alla fall som om, och det blir ingen bra sömn i natt heller. Inte nog med att det är varmt Boris är som en spis ;-)
Nä, det är beundransvärt hur han orkar!

2006-07-30 @ 00:40:08
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Här är det sjutton grader ute nu. Lite för kallt tycker jag! ;-) *Kram*

2006-07-30 @ 00:46:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Madde

ser gott ut!

2006-07-30 @ 15:32:48
URL: http://www.madde16.blogg.se
Postat av: Bim

---> Madde: Ja, det var det också! Fast inte lika gott som chips och godis! ;-)

2006-07-30 @ 15:40:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0