Måndagen den 17 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju i dag. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Jenny gick upp vid halvåtta. Hon gjorde också sina morgonbestyr, och sen så åt vi frukost tillsammans. Borzko gick upp vid åtta. Jimmy skulle sova till elva i dag.


 

Vid kvart över åtta så gick Jenny iväg till jobbet, och jag följde med henne på vägen. När jag hade skiljts åt med henne vid Farsta Sjukhem så gick jag en liten runda på cirka en halvtimme. Var hemma igen vid kvart i nio.


 

Stegräknaren var med:

Effektiv gångtid: 27 minuter och 31 sekunder

Antal steg: 3.217

Distans: 2 kilometer och 730 meter

Förbrukade kalorier: 97


 

Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite vid datorn också. Sen vid strax före tio så gick jag iväg till tunnelbanan. Åkte in till T-centralen och gick sen upp till Klarabergsviadukten där jag hade bestämt träff klockan halvelva med två av mina jobbarkompisar: Snurran och Monica.


 

Vi hade bestämt att vi skulle ses för att promenera och prata. Vi gick från Klarabergsviadukten ut till Djurgården. Sen så promenerade vi runt hela Djurgården. Sen in mot stan igen. Stannade på McDonalds vid Norrmalmstorg och köpte varsin sallad. Satte oss i Berzelii Park och åt maten. Sen fortsatte vi vårt promenerande. Gick genom stan söderut till Medborgarplatsen. Glass och kaffe köpte vi på vägen på 7-Eleven.



 



 

Vi träffades halvelva. Klockan tre skiljdes vi åt vid Medborgarplatsen. Snurran och Monica gick till Södra Station för att ta pendeltåget hem. 4,5 timmar var vi i stan. Av den tiden så var det säkert minst 3,5 timmar i effektiv gångtid. Tyvärr så hade jag ju glömt min stegräknare hemma. Men mer än en timme hade vi inte uppehåll i promenerandet.


 

Jättetrevligt hade vi i alla fall. Härligt promenadväder var det. Och det är alltid lika trevligt att träffa de två av mina jobbarkompisar som jag gillar allra bäst. Vi sa att vi ska försöka göra om det minst en gång till under sommarlovet. Får väl hoppas på att det blir av.


 

Jag tog tunnelbanan in till T-Centralen. Gick till PocketShop och köpte sex stycken pocketböcker för trehundra kronor.



 



 

Tog sen tunnelbanan hem till Farsta. Gick till Torget för att köpa två stycken blommor till mina nya blomhållare. De hade inte riktigt vad jag sökte, men jag köpte två billiga blommor som i alla fall ser bättre ut i hållarna än de två som jag köpte i lördags. Jag satte även i ytterkrukor i hållarna.



 



 

Ingen i familjen var hemma när jag kom hem. Jenny hade jobbat på Farsta Sjukhem. Efter jobbet så hade hon bara varit hemma en kort stund. Sen hade hon åkt iväg hem till Robin för att äta middag hos honom och tillbringa kvällen där. Jimmy hade sovit till elva. Sen hade han åkt iväg till jobbet vid ettiden för att jobba mellan två och tio.


 

Borzko hade åkt iväg till jobbet och lånat en släpkärra. Sen så hade han röjt upp i källaren och åkt iväg med en massa grejer till sopstationen. Han kom hem strax efter att jag kom hem. Vi två åt middag tillsammans vid femtiden. Det blev rester från fredagens, lördagens och söndagens grillmiddagar.


 

Vid sextiden sen så åkte Borzko iväg till Söderstadion för att se Hammarby spela fotboll. Själv så satte jag mig i vardagsrumssoffan med datorn i knäet. Först blev det lite nyhetsläsning, och sen blev det mycket bloggläsning.


 

Vid halvniotiden sen så kom Jenny hem. Jag flyttade ner till kökssoffan istället och satte mig. Började läsa i en av de nya pocketböckerna som jag köpte i dag: ”Linas Kvällsbok” av Emma Hamberg.


 

Jenny satt mest vid datorn. Bland annat så skickade hon in bekräftelse på sitt gymnasieval. Det blev Jensen Gymnasium Södra, Handelsprogrammet, Inriktning Företagande och Försäljning.


 

Borzko kom hem från Bajenmatchen vid halvtiotiden. Sen tittade han på teve. Jimmy kom hem från jobbet vid halvelvatiden. Sen så satt han vid datorn. Jag varvade datorn med boken resten av kvällen.


Glöm inte bort att läsa Jennys Blogg.



Kommentarer
Postat av: sanna

låter som en mysig dag och kväll : )

2006-07-17 @ 23:35:19
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, det var det verkligen! :-)

2006-07-17 @ 23:38:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Boris

Jag skulle nog trivas hos dig som tar så smariga promenader!

2006-07-17 @ 23:49:39
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Angela

Det var väl fina blommor! Passar ju jättebra i hållarna! asså minsann, det blev en lång och härölig promenad i goda vänners sällskap i dag. Boris blev grön av avund när jag läste din blogg högt för honom ;-)

2006-07-17 @ 23:51:01
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Boris: Ja, i dag blev det en väldigt låååång promenad! Då skulle du ha varit med! ;-)

2006-07-17 @ 23:53:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för berömmet! Det blev faktiskt ganska så bra med blommorna. Och det blev ju mycket snyggare med ytterkrukor i blomhållarna. Ja, det blev en härlig promenad i dag! Boris skulle ha varit med! ;-)

2006-07-17 @ 23:54:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

din dotter verkar så snäll och trevlig, iallafall när man läser hennes blogg :D

2006-07-18 @ 21:51:27
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, det är hon också! Jag är väldigt stolt över henne! :-)

2006-07-18 @ 22:15:46
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0