Söndagen den 2 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko gick upp vid åttatiden och gjorde sina morgonbestyr. Vid halvniotiden så tog jag cykeln och gav mig iväg. Cyklade lite runt omkring i Farsta för att sen slutligen cykla till Farstastrandsbadet.


 

Cykelmätaren visade när jag var framme vid badet:

0.30.29 effektiv tid

12.4 medelhastighet

25.1 maxhastighet

6.295 kilometer

12.338 sammanlagd sträcka

(Är du nöjd nu Angela!? ;-))

Sen så låg jag vid badet i cirka två timmar. Som vanligt: solande, badande, läsande av bok, lösande av korsord, lyssnande på musik. Började på en ny pocketbok: ”Kalla det vad fan du vill” av Marjaneh Bakhtiari. Tyckte att det räckte med två timmars solande i dag. Har ju solat varje dag nu i några dagar, och det lär väl bli det i veckan som följer också. Så vid elvatiden så gav jag mig iväg hemåt.


 

Cykelmätaren visade när jag var hemma:

0.06.48 effektiv tid

11.4 medelhastighet

25.1 maxhastighet

1.263 kilometer

13.602 sammanlagd sträcka


 

(Min cykel stående på den nedre balkongen. Kortet är taget på kvällen vid halvelva med mobilen, så det är lite mörkt och inte så bra.)


 


 

När jag kom hem så hade Borzko precis gått iväg till Farstahallen för att träna. De öppnar inte förrän elva nu på sommaren. Jenny var uppe. Hon mådde bättre i dag, men hon kände sig fortfarande lite hängig, och kände inte för att vara i solen. Jimmy vaknade och gick upp strax efter att jag kom hem.


 

Satte mig på uteplatsen i skuggan med datorn. Jimmy satte sig också där en stund med sin dator. Läste i min e-bok: ”Ett tal till min systers bröllop” av Linda Skugge. Vid ettiden sen så åkte Jimmy iväg till jobbet. Han skulle jobba mellan två och tio i dag. Borzko kom hem från gymmet strax efter ett.


 

Sen så åkte Borzko iväg hem till sin Mamma för att vattna hennes blommor för hon är i Kroatien. Jenny satt på sitt rum vid sin dator. Jag fortsatte med att sitta ute på uteplatsen och läsa. Läste både i pocketboken och i e-boken.


 

Vid tretiden så gick Jenny och jag en sväng till Centrum. Var på HemKöp och handlade lite matvaror. Och så varsin glass förstås. En glass om dagen minst tycker jag man ska äta på sommaren!


 

(Vår lilla uteplats. Det här kortet är också taget med mobilen vid halvelva på kvällen, så det är inte heller så bra.)


 


 

Väl hemma igen så blev det återigen uteplatsen och samma sysslor där som förut. Vid fyratiden så kom Borzko hem. Efter vattningen hade han åkt till OKQ8 och kollat över bilen lite. På fredag är det ju dags för besiktning igen, men den här gången är det vår bil, Volvon, som ska kollas.


 

Sen så åt vi middag tillsammans. Det blev rester från kyl, frys och skafferi i dag bara. Efter det så hamnade jag återigen på uteplatsen. Läste, läste och läste. Jenny var mest på sitt rum, satt vid datorn, och läste också en bok. Borzko hamnade i vardagsrummet och tittade på teve.


 

Flyttade så småningom in från uteplatsen och till vår nedre balkong. Satt där i soffan och läste ut pocketboken som jag började på i morse: ”Kalla det vad fan du vill” av Marjaneh Bakhtiari. Den var ganska så bra. Sen så blev det datorn istället. Nyhetsläsning, bloggläsning och e-boksläsning blev det då. Underbar skön kväll ute på balkongen.


 

Vid niotiden så kom Jenny ut och satte sig hos mig. Vi satt och åt lite gott och pratade och hade det mysigt till halvelvatiden. Då gick vi in. Borzko hade gått och lagt sig redan vid halvtiotiden, för han skulle upp vid halvfyratiden i morse. Jimmy stannade kvar på jobbet en stund, så han kommer väl förmodligen hem snart. Nu blir det e-boksläsning för mig igen till ettiden då det blir sängen.


 

Glöm inte att läsa Jennys blogg!



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Vad duktig du är! Får nästan kramp ;-) Men i morgon kanske jag tar cykel till jobbet. Hade en svag tanke i går att det skulle bli i dag men så kom jag på att jag hade så mycket som skulle med till jobbet, bl a datorn så det fick bli bilen...Men i morgon...

2006-07-03 @ 08:11:34
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Okej! Vi får väl se i din blogg i morgon då! ;-)

2006-07-03 @ 19:37:18
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0