Söndagen den 23 juli 2006

Mobilen larmade klockan sex i morse. Gick upp för att kolla att inte Jimmy hade försovit sig, eftersom han skulle upp tidigt, och kom hem sent i natt. Men han var vaken och uppe. Han stack iväg vid kvart över sex, han skulle jobba mellan sju och fyra i dag. Hade tänkt lägga mig en stund igen, men jag kände mig pigg, så jag struntade i det. Duschade, gjorde mig i ordning, och åt frukost. Satt vid datorn en stund och läste lite nyheter också.


 

Strax före åtta så gav jag mig iväg ut på promenad. Gick runt omkring i Farsta på de tomma gatorna. Inte många ute vid åttatiden en söndagsmorgon inte! Var ute i ungefär en timme. Kom hem vid niotiden igen.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 4 minuter och 1 sekund

Antal steg: 7.545

Distans: 6 kilometer och 410 meter

Förbrukade kalorier: 228


 

Jenny sov när jag kom hem. Borzko hade precis åkt i väg. Han hade gått upp åtta, gjort sina morgonbestyr, och sen åkt iväg hem till sin Mamma för att vattna hennes blommor. Efter det så åkte han iväg och fixade lite med bilen.


 

Jag packade min väska med badgrejer och sen så tog jag min cykel och gav mig iväg. Cyklade en liten sväng runt Farsta först, och sen så cyklade jag till Farstastrandsbadet. Sen så låg jag där och solade och läste i min bok. Efter en stund så kom Borzko dit också. Ett enda dopp blev det bara i dag. Vattnet var inte så trevligt i dag, alldeles grönt av alger. Så sen blev det bara dusch istället.


 

Efter jag hade varit där i två timmar så tyckte jag att det räckte för i dag. Borzko stack iväg till Farstahallen precis bredvid för att styrketräna. Jag cyklade en liten omväg och sen hem.


 

Cykeldatorn visade:

Tid: 30 minuter och 48 sekunder

Distans dagens tur: 7 kilometer och 113 meter

Distans sammanlagt: 8 mil, 4 kilometer och 265 meter

Medelhastighet: 13.9 kilometer i timmen


 

Jenny var vaken och uppe när jag kom hem. Jag åt lite lätt lunch. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Så småningom så gick Jenny och jag en sväng till Centrum. Hon köpte lite smågrejer som hon skulle ha med sig till Gotland. Jag köpte mig ett par jeansshorts till. Mina andra som jag köpte på Gina Tricot i våras har jag nästan jämt. Hinner knappt tvätta dem. Nu köpte jag ett par på H&M. Skönt att ha två par.



 



 

Väl hemma igen så höll jag återigen på och fixade med lite allt möjligt. Satt lite på nedre balkongen en stund också med datorn och boken. Borzko kom hem från gymmet vid tretiden. Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Han duschade och gjorde sig i ordning.


 

Vid femtiden så gick vi alla fyra iväg ner till Centrum. Vi gick sen till den kinesiska restaurangen ”Kinahörnet”. Där åt vi alla fyra av den kinesiska buffén. Borzko och Jimmy drack öl, Jenny och jag läsk. Efter maten så åt vi friterad banan med glass, och så kaffe till. Jättegott var det, och jättetrevligt att sitta och prata alla fyra så där, på Borzko sista semesterdag, och Jennys sista dag hemma innan hon åker till Gotland.



 



 

På vägen hem så gick vi in på ICA en sväng. När vi kom hem så blev det en datorstund framför varsin dator för mig, Jimmy och Jenny. Borzko satt framför teven. Jag fixade en film som vi sen satte oss tillsammans i vardagsrummet och tittade på. Det blev ännu en Wallander-film: ”Den Svaga Punkten”. Den var bra som de flesta av Wallander-filmerna.


 

Borzko gick sen och la sig vid halvtiotiden. Han ska upp klockan halvfem i morgon bitti för att börja jobba igen. Jenny packade klart sitt sista. Jag och Jimmy satt vid våra datorer. Sen vid strax efter tio så körde jag och Jimmy in Jenny till stan.



 



 

Vi körde henne och all hennes packning till Medborgarplatsen där hennes pojkvän Robin bor. Sen ska de bli hämtade i natt av Robins bror för vidare färd mot Nynäshamn och Gotlandsbåten. Båten går klockan fem i morgon bitti. Och sen kommer hon inte hem förrän måndagen efter.


 

Jag kommer att sakna henne mycket här hemma. Lite orolig kommer jag nog också att vara. Men, men, det hör till när man som jag är en riktig hönsmamma! ;-) Jag hoppas i alla fall att både hon, och Robin, och alla andra som ska med, får en riktig toppenvecka på Gotland!



 



 

Jennys Blogg.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0