Tisdagen den 11 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju i dag. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Jennys mobil larmade klockan sju. Hon gick också upp och gjorde sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost tillsammans. Jimmy kom hem från sitt nattpass på McDonalds vid strax efter åtta. Han gick direkt och la sig för att sova.


 

Jenny skulle gå iväg till jobbet vid strax efter åtta. Jag skulle ändå ut på en morgonpromenad, så jag gjorde sällskap med henne. Vi skiljdes åt vid Farsta Sjukhem, hon gick in för att jobba och jag promenerade vidare. Gick bara i en halvtimme cirka, så jag var hemma strax efter halvnio igen.


 

Stegräknaren var med:

3.376 steg

2.86 kilometer

102 förbrukade kalorier

0.29.32 effektiv gångtid


 

Borzko hade vaknat och gått upp när jag kom hem. Jag väntade tills han var klar med sina morgonbestyr och frukost. Sen så tog vi en cykeltur tillsammans. Vi cyklade bort till Flatenbadet. Det var lite drygt sju kilometer och tog drygt tjugofem minuter. Gick omkring lite där och tog även en fika. Men det var molnigt och blåsigt så det blev inget bad. Efter en stund så cyklade vi hem igen.



 



 

Cykeldatorn visade:

Tid: 52 minuter och sju sekunder

Distans dagens tur: 1 mil 4 kilometer 591 meter

Distans sammanlagt: 6 mil 3 kilometer 577 meter

Maxhastighet: 33.9 kilometer i timmen

Medelhastighet: 16.8 kilometer i timmen


 

Väl hemma igen så parkerade vi bara cyklarna och sen så gick vi en promenad ner till Centrum. Var på HemKöp och handlade två plastkassar med matvaror. När vi var hemma igen så åt vi lite lätt lunch och tog en fika. Sen höll vi på och fixade med lite allt möjligt.


 

Borzko åkte iväg sen med Jimmys bil, Nissan. Han skulle till verkstan och Johnne skulle titta på rosten för att se om det är värt att göra något. Han tyckte nog tyvärr inte det. Han tyckte att bilen är för gammal och dålig för att lägga ner så mycket pengar på den som det skulle kosta för att fixa all rost. De pratade även om service på vår Volvo. Ska väl kanske ta och göra service till hösten även om det kostar en del. Men den bilen tyckte han var värd att kosta på.


 

Jag gick till Centrum igen strax efter ett. Jag hade tid i Farsta Läkarhus på Röntgenavdelningen för Mammografi. Jag tycker att jag har känt någonting i mitt högra bröst som inte har varit där förut, så när jag var hos Gynekologen i förra veckan så bad jag om en remiss. Jag gjorde mammografering av båda brösten och även ultraljudsundersökning. Men det var bara en körtel som kanske har ändrat lite på sig. Känns skönt att jag har kollat i alla fall.


 

Gick till torget och köpte frukt och bär med mig hem också. I dag blev det: jordgubbar, vindruvor, bigarråer, och hallon.



 



 

Väl hemma igen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt. Sen så satte jag mig i soffan på den nedre balkongen en stund med datorn. Läste mest nyheter. Borzko gjorde mig sällskap när han kom hem. Han läste nyheterna på papper istället.


 

Vid kvart över tre kom Jenny hem från jobbet. Hon jobbar mellan halvnio och tre. Hon berättade om sin dag, och sen duschade hon. Åt lite mellanmål gjorde hon också, och satt vid datorn en stund. Jimmy vaknade och gick upp vid fyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning.


 

Sen så åt vi middag tillsammans. Det blev samma mat som i går, för jag gjorde dubbla portioner av pastasalladen i går. Så pastasallad med dressing blev det, och det var lika gott i dag som det var i går.


 

Jenny stack iväg in till stan vid halvfemtiden. Hon skulle möta upp med sin kompis Zina. De skulle äta middag, fika, och prata. Själv så intog jag soffan på nedre balkongen, givetvis med inglasningen bortdragen, och så läste jag i min e-bok: ”Nobels Testamente” av Liza Marklund.


 

Jimmy satt vid sin dator. Borzko läste tidningen och löste korsord. Jag åkte med Jimmy bort till OKQ8 en sväng. Han skulle tanka och kolla olja, vatten, luft och allt sånt. Jag passade på att köpa briketter till grillen när jag ändå var där.


 

Sen så blev det balkongen, soffan, och e-boken igen. Klockan åtta så åkte Jimmy iväg för att jobba ett nattpass mellan nio och sju. Jag satte mig uppe i vardagsrummet tillsammans med Borzko och tittade på ”Allsång på Skansen”.


 

Efter att programmet var slut så gick jag ner till min balkong igen. Jag vill verkligen inte vara inne dessa fina kvällar. Inte lika varmt i kväll kanske, men ändå rätt så skönt. Jag fortsatte att läsa min e-bok.


 

Vid tiotiden så kom Jenny hem. Hon ville se en film, så då tittade hon, jag och Borzko på en dvd-film. Det blev: ”Torsk på Tallinn”. Den var bra tyckte jag, rolig och tragisk. Resten av kvällen så blev det datorn för mig. Jenny satt vid sin dator, och Borzko tittade på teve.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0