Torsdagen den 13 juli 2006

Mobilen ringde halvsju. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning. Jenny gick upp halvåtta, duschade och gjorde sig i ordning. Sen så åt vi frukost tillsammans. Borzko gick upp åtta och gjorde sina morgonbestyr. Jimmy kom hem från sitt nattpass strax efter åtta. Han gick sen och la sig för att sova direkt.


 

Jenny gick iväg till jobbet vid kvart över åtta. Jag följde med henne på vägen och sen så gick jag så att promenaden blev ganska så precis en halvtimme. Hemma vid kvart i nio igen. Stegräknaren hade jag glömt hemma.


 

Packade mina badgrejer och pratade lite med Borzko. Han hade lite andra planer för förmiddagen, så jag cyklade iväg till Farstastrandsbadet ensam. Cyklade en liten sväng först så det skulle bli ungefär en halvtimme. Passade på att ta ett fotografi på denna fina Hummer som står parkerad i Sköndal för att visa Jimmy som gillar dessa bilar.



 



 

Sen så var jag på badet i ungefär tre timmar. Solade, badade, fikade, lyssnade på musik, löste korsord, läste ut boken som jag började på i går: ”Ellen Svenssons dagbok” av Cecilia Hagen. Den var ganska så bra.


 

Cykeldatorn visade:

Tid: 35 minuter och tre sekunder

Distans dagens tur: 7 kilometer och 863 meter

Distans sammanlagt: 7 mil, 7 kilometer och 150 meter

Medelhastighet: 13.5 kilometer i timmen


 

Väl hemma igen så blev det veckostädning för mig och Borzko. Jimmy och Jenny slipper hjälpa till med städningen den här veckan och nästa vecka. Jag och Borzko hjälptes åt med: byte och tvätt av handdukar, strykning av tvätt, dammsugning, torkning av golven, putsning av speglar och glasytor, dammande, skurande av toalett och badrum, putsning av inglasningarna på båda balkongerna, sopande av asfaltsgången, skurande av uteplatsen, handlande på HemKöp, förberedande av middagsmat och fruktsallad till kvällen, m.m.


 

Jenny kom hem vid kvart över tre. Jimmy vaknade och gick upp vid fyratiden. Vi alla fyra åt middag vid strax efter fyra. I dag så åt jag och Borzko inlagd sill på burk med färskpotatis till. Jimmy och Jenny åt fiskbullar i dillsås med färskpotatis till. Grönsaker till förstås också: gul + röd paprika, tomat, och gurka.


 

När vi hade ätit klart så stack Jenny iväg. Hon tog tunnelbanan till Medborgarplatsen för att möta upp med sin pojkvän Robin. Vi tre som var kvar hemma tog det allmänt lugnt. Borzko satt och läste tidningen och löste korsord på uteplatsen. Jag satt och läste en bok på uteplatsen: ”Kärlek – samlade krönikor” av Mian Lodalen. Jimmy satt vid sin dator. Jag och Jimmy hjälptes även åt att bränna några filmer som vi hade laddat ner både på hans och min dator.


 

Vid sjutiden så fikade vi på uteplatsen och så åt vi fruktsallad med vaniljyoghurt. Satt och pratade och njöt av kvällssolen. Sen vid åttatiden så åkte Jimmy iväg för att jobba ännu ett nattpass på McDonalds. Fjärde natten i rad nu mellan 20.00 och 07.00, men också den sista för den här gången.



 


 

Borzko satt kvar ute till niotiden, sen gick han in och upp i vardagsrummet för att titta på teve. Jag satt kvar ute på balkongen. Vid halvtiotiden så kom Jenny och Robin hit hem. Då satte vi oss alla fyra i vardagsrummet och tittade på dvd-film. Först tittade vi på komedin: ”She’s the Man”. Den var bra och rolig. Sen så tittade vi på samma dvd som vi såg i går: ”Magnus Betner Stand-Up Comedy Live från Norra Brunn”, för Robin hade inte sett den, och vi andra såg gärna om den. Efter det så blev det en liten datorstund innan sängen.



 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hummer bilar är häftiga, finns en i Södertälje som oxå har en svart och fin. Man skulle gärna kika in i den men vill ju inte verka för nyfiken :-)

Idag jobbar jag sista dagen sen kan jag oxå få börja njuta av livet :o)

2006-07-14 @ 08:17:30
URL: http://www.massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, det är verkligen jättehäftiga. Men jag vågar inte heller kika in. Pinsamt nog att bara stå och ta kort på håll! ;-)

2006-07-14 @ 15:36:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0