Dagbok – Lördagen den 3 juni 2006


 
Mobilen larmade klockan sju som nästan alla mina lediga dagar. Men först hade jag vaknat klockan halvtre när Jimmy kom hem från krogen. Och sen vaknade jag klockan halvfem av att min väckarklocka ringde som jag hade glömt att stänga av. Och sen sov jag som sagt var till klockan sju. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost förstås.

Borzko gick upp klockan åtta. Efter att hans morgonbestyr var klara så satt vi vid köksbordet och pratade i någon timme. Sen så gick han iväg till gymmet i Farstahallen för att träna. Själv så gav jag mig iväg ut på promenad. I dag blev det Hökarängsvarvet runt i ungefär en timme.

Stegräknaren var med:
7.878 steg
6.69 kilometer
238 förbrukade kalorier
1.08.03 effektiv gångtid

Väl hemma igen så blev det diverse hushållsbestyr här hemma. Jimmy vaknade vid tolvtiden, och när han åt frukost så åt jag lunch. Borzko kom hem från gymmet sen så småningom också. Sen så höll jag på och fixade med allt möjligt här hemma under dagen. Varvade med lite sittande vid datorn också. Höll även på och fixade en hel del med min nya mobil. Satt lite och njöt ute på övre balkongen också.

Vid fyratiden så åt jag, Borzko och Jimmy middag. Jimmy åt hämtpizza från vår lokala pizzeria, och Borkzo och jag åt rester från kyl och frys. Sen strax efter sex så åkte Jimmy iväg. Han skulle jobba ett nattpass mellan 19.00 och 05.00.

Jenny kom hem vid sextiden. Hon sov ju kvar hos Robin i går natt, och de sov ganska så länge i dag. Sen så åkte hon direkt därifrån och mötte upp med sin kompis Zina, och därefter så åkte de vidare till Hoodsfreds-festivalen i Alby. Där tittade de på kompisar som uppträdde i den dansgruppen som Jenny dansade i förut, ”Rhythm & Dance”. När hon kom hem så åt hon middag.

Lugn lördagskväll för oss alla. Först så satt Borzko i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Jag satt i kökssoffan med datorn i knäet. Vid åttatiden så tog Jenny och jag en sväng till Centrum och köpte godis och chips.

Sen så kom Jennys pojkvän Robin vid niotiden. Då satte sig jag, Borzko, Jenny och Robin i vardagsrummet för att titta på film. Det blev en svensk thriller/rysare från 2004: ”Strandvaskaren”. Den var ganska så bra. Efter det så blev det datorn igen resten av kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0