Måndagen den 12 juni 2006


 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Gick upp och duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost förstås. Jimmy gick också upp vid sjutiden och Jenny vid åttatiden. De gjorde förstås också sina morgonbestyr. Sen så packade vi alla ner lite grejer för att vara på landet från måndag förmiddag till och med torsdag eftermiddag. Jimmy hade tandläkartid halvtio så han stack iväg dit först. Det var bara en kontroll, och allt var bara bra. När han sen kom tillbaka så åkte vi iväg vid tiotiden.

Först så åkte vi till Willys i Länna för att handla med oss mat ut till landet. Det blev tio fulla plastkassar för 1.200:- kronor i dag. Sen så åkte vi Nynäsvägen ut till landet. Kom fram dit vid strax före tolv. Packade upp alla grejer och sen så åt vi lite lunch.

Blommorna som jag gav Mamma på Mors Dag.







Sen så blev det solstolarna ute på tomten resten av dagen. Det var underbart varmt och skönt. Vi låg och solade större delen av eftermiddagen. Jag löste lite korsord också. Sen så åt vi tidig middag vid fyratiden.







Vid halvfemtiden så kom Mamma, Pappa och Elsie ut. Vi fikade och åt fruktsallad och jordgubbar med vaniljyoughurt då. Sen så gick jag, Mamma, Jimmy och Elsie ut på en promenad. Gick runt omkring på området i en timme ungefär. Jätteskön och ljum kväll.


Så småningom så blev det kortspel. Jag och Mamma spelade mot Jimmy och Pappa. Vi spelade två omgångar och vi förlorade tyvärr båda… Jenny satt och läste en bok, och Elsie löste korsord.


Sen blev det lite allmänt slappande för oss alla resten av kvällen. Jag och Jimmy kopplade upp våra bärbara datorer via modem via telefonjacket.


 

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken skön dag - jag skulle inte ha något emot semester nu heller...när min börjar kommer väl monsunregnet?! 'Jättevarma Kramar!*

2006-06-12 @ 23:11:09
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, det var en underbar dag! Men det håller nog i sig tills du får semester också! *Kram*

2006-06-13 @ 20:13:35
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0