Måndagen den 5 juni 2006


 

Jobbade i dag. Men det var inte någon vanlig dag hos oss. Först började vi med sovmorgon i en timme. Började alltså sju istället för sex. Sen så hade vi väldigt lite att göra på jobbet. Alla våra skickningar var lediga idag. Även alla skolbarn i vår skola. Så vi hade bara fritidsbarnen att göra mat åt. Men även av de, så var många lediga. Cirka 50 ätande hade vi bara. Vi gjorde massa annat i stället. Själv så var jag först i skalen och fixade lite grönsaker på morgonen. Sen så åkte jag och Mita iväg till G-Ess och beställde nya arbetsskor till oss till höstterminen. Efter det så höll jag till inne hos Mita på kontoret och hjälpte henne lite med hennes nya dator. Och sen så fick vi gå hem en och en halv timme tidigare, redan halvett istället för två.


Åkte hem direkt efter jobbet. Jenny var hemma när jag kom hem. Hon var ledig från skolan i dag, och hade kommit hem på förmiddagen från Robin där hon sov i natt. Vi tog en sväng till Centrum. Jag kollade lite efter någon tunn, somrig jacka med många fickor, men jag hittade ingen. Tittade runt lite på annat också. Sen så köpte vi varsin Mocca Milk Shake på McDonalds och så gick vi hem. Väl hemma så höll jag på med diverse hushållsarbete som vanligt, och jag satt också lite med datorn. Läste också ut det lilla som jag hade kvar av boken: ”Ett UFO gör entré” av Jonas Gardell, som jag började på igår. Började på hans nyaste bok: ”Jenny” sen också.


Jimmy kom hem vid halvfemtiden efter sitt dagpass på McDonalds mellan sju och fyra. Han hade köpt med sig McFlurry Strawberry Surprise hem. Borzko kom hem ovanligt tidigt från jobbet, redan vid femtiden. När han hade kommit hem så åt vi alla fyra middag tillsammans.


Efter middagen så åkte Jenny iväg hem till Robin för att vara där på kvällen och också sova där i natt. Jimmy satt vid sin dator. Borzko tittade på teve. Jag satt och läste igen, och läste också ut boken ”Jenny” som jag hade börjat på under eftermiddagen. Satt en liten stund med datorn också.


Vid halvåttatiden så åkte Jimmy och jag iväg. Vi åkte ut till Djurgården för att gå på Tyrol på Gröna Lund och se ”Monsters Of Covers”. Tre coverband var det som skulle spela, Kyss som spelar låtar av Kiss, Queer som spelar låtar av Queen, och Ozzy the Coverband som spelar låtar av Ozzy Osbourne.


Gick runt en sväng på Grönan först och kollade lite. Sen vid halvniotiden så gick vi in på Tyrol. Och vid niotiden så började konserten.


Först spelade Kyss Kiss-låtar.





 

Sen spelade Queer Queen-låtar.







Och till slut spelade Ozzy the Coverband Ozzy Osbourne-låtar.







Jättedåliga fotografier. Taget med mobilen. Dåligt ljus. Långt ifrån.


Alla tre banden var jättebra. Bäst tyckte nog både Jimmy och jag att Kiss var. Men alla var som sagt var bra. En klart prisvärd konsert var det att få se alla de tre banden, i sammanlagt tre timmar, för endast 120:- kronor för en biljett.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0