Söndagen den 11 juni 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och åt frukost. Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonrutiner. Klockan halvnio så gav jag mig ut på en promenad. Gick runt omkring här i Farsta i ganska så precis en timme. Kom hem klockan halvtio igen. Borzko hade då gått iväg ner till Farstahallen för att träna.

Stegräknaren var med:
6.649 steg
5.65 kilometer
201 förbrukade kalorier
0.57.50 effektiv gångtid

Jag packade ihop lite grejer och sen så gav jag mig iväg till Farstastrandsbadet. Kom dit vid tiotiden, och då var det väldigt lite folk där, men sen så kom det fler och fler. Låg där i cirka två timmar och solade. Läste ut boken som jag började på i går också: ”David Lega – när inte armarna räcker till” av Petter Karlsson. Löste lite korsord också. Serveringen var öppen där, vilket den tyvärr inte var på Hökarängsbadet i går, så en glass blev det förstås. Vid tolvtiden så gav jag mig iväg hemåt igen.










Borzko kom hem ungefär samtidigt från gymmet. Jenny hade gått upp vid elvatiden och sen så hade hon åkt in till stan, först för att träffa Robin, och sen när han skulle gå iväg till jobbet, så kom hennes kompis Zina in till stan. Jimmy kom hem från sin kompis Kristians landställe utanför Norrtälje, vid tolvtiden. Han bytte bara om och sen så åkte han iväg till sitt jobb på McDonalds i Västberga för att jobba mellan 13.00 – 22.00.


Lite hushållsarbete blev det, och sen när jag var klar med det så blev det slappande resten av eftermiddagen. Satt länge i soffan på nedre balkongen med min lilla bärbara dator i knäet. Mycket nyhetsläsning och bloggläsning blev det då. Borzko slappade också, och så åkte han iväg en sväng och tankade och tvättade bilen.


Middag åt vi vid fyratiden. Det var bara vi två, så resterna från gårdagens middag räckte perfekt. Det var ju inga dåliga rester precis. Oxfilé med potatisklyftor plus massor med tillbehör. Efter middagen så hamnade Borzko i vardagsrumssoffan och sen så blev det fotboll plus annan sport på teve resten av kvällen för honom.


Jenny kom hem från stan vid halvsextiden. Sen vid sextiden så gick vi ut på en promenad. Vi var ute i ungefär en timme och vi gick via Hökarängsbadet, Farstastrandsbadet, och Farsta Gård. Varsin glass köpte vi på vägen också. Det var fortfarande mycket folk kvar på båda baden trots att klockan var så mycket. En helt underbart varm kväll. Så skönt att kunna promenera på kvällen i bara korta shorts, linne med tunna band, och flip-flop-skor.


När jag kom hem så blev det soffan på nedre balkongen igen, och med datorn i knäet. Det går ju bara inte att vara inne såna här underbara kvällar! Det gäller ju att ta vara på dem. Man vet ju aldrig hur många det blir…


Vid halvniotiden så gick Jenny och jag ut igen och det blev en sväng till Centrum. Vi var så sugna på något gott, men ändå ville vi inte äta något onyttigt. Så vi köpte två liter jordgubbar och tre stycken snabbsaltade gurkor. Det ska vi äta till filmen som vi tänkte se i kväll: ”En amerikansk varulv i Paris” som går på TV6 i kväll mellan tio och tolv. Det är en kombinerad komedi/skräckfilm.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0