Torsdagen den 15 juni 2006


 

Vaknade vid sjutiden även i dag. Och återigen så låg jag och drog mig till åttatiden för att inte störa övriga. Gick sen upp och gjorde mig i ordning. Vartefter så kom också alla övriga upp: Mamma, Pappa, Elsie, Jimmy, Jenny och Mathias. Vi åt alla frukost förstås. Vi som skulle åka hem packade sen ihop våra grejer. Och vid tiotiden så åkte jag, Jimmy, Jenny och Mathias hem mot stan.

Vi har haft tre sköna och trevliga dagar på landet. Så mysigt att vara där med både Jimmy och Jenny. Och självklart med Mamma och Pappa. (Tyvärr så jobbade ju Borzko.) Roligt också att barnens kusin Mathias var där. Det enda tråkiga under dagarna var att jag och min moster Elsie hade en liten konflikt…

Jimmy körde hem mig och Jenny till Farsta först. Sen så körde han hem Mathias. Han tvättade bilen sen på vägen hem också. Jenny duschade och packade upp. När hon var klar så tog hon tunnelbanan hem till Robin. Hon skulle vara med honom hela dagen och kvällen och även sova kvar där.

Eftersom det är torsdag och vår städdag så satte Jimmy och jag igång med att städa sen. Vi bytte lakan i alla sängar, bytte handdukar, tvättade alla lakan + alla handdukar + kläder, dammade, putsade speglar + skärmar + glasytor, dammsög hela lägenheten + båda balkongerna, torkade golven överallt, sopade asfaltsgången, torkade av utemöblerna, m.m. Allt det vi brukar göra blev gjort utom rengöring av toalett och badrum. Det lovade Jenny att göra i morgon, eftersom hon stack iväg i dag.

Middag åt vi vid halvfemtiden. Det blev avhämtningsmat från vår lokala pizzeria på gatan. Jimmy åt en pizza och jag åt en grekisk sallad. Sen så blev det slappande för oss båda. Jimmy satt mest i sitt rum framför datorn. Och jag satte mig i soffan ute på nedre balkongen. Hade lilla bärbara datorn i knäet förstås.

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag och duschade. Sen så hade vi en liten pratstund tills fotbollen började. Då bänkade han sig i vardagsrumssoffan och tittade på Sverige-Paraguay. Jimmy och jag är ju inte det minsta intresserade av fotboll, så vi gjorde annat. Jimmy satt mest på sitt rum och tittade på nerladdade teveserier. Han gillar Navy CIS och Las Vegas. Jag satt i kökssoffan med datorn. Mycket bloggläsning och nyhetsläsning blev det.

Vid tiotiden så blev vi alla lite sugna på något gott att äta, så Jimmy och jag åkte iväg med bilen till Statoil i Sköndal, där vi köpte chips, dipp, och godis.

Jimmy i bilen.

 




Vickningschips och lösviktsgodis.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0