Torsdagen den 22 juni 2006



Mobilen ringde klockan sju i dag. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn, och sen så gav jag mig i väg på en promenad vid halvniotiden. Gick Hökarängsvarvet och var borta i ganska så exakt en timme.

Stegräknaren var med:
1.00.39 effektiv gångtid
7.227 steg
6.14 kilometer
219 förbrukade kalorier

Kom tillbaka vid halvtiotiden. Satt vid datorn en liten stund. Vid tiotiden så vaknade både Jimmy och Jenny och gick upp. Tog en fika med dem när de åt frukost. Sen så duschade de och gjorde sig i ordning. Vid strax efter elva så åkte Jimmy iväg för att jobba på McDonalds i Västberga. I dag hade han ett pass mellan 12.00 och 20.00.

Jenny och jag stack iväg till Centrum. Köpte fem flaskor schampo och fem flaskor balsam på H&M av en sort som de sålde billigt och som Jenny gillar. Sen så var vi på HemKöp och köpte lite matvaror. Och sen så var vi på torget och köpte fina blommor till min Mamma som hon ska få på Midsommarafton.

Gick sen bara hem med grejerna och sen så gick vi till Centrum igen, men den här gången till tunnelbanan. Åkte in till Hötorget och sen så gick vi till Webhallen. Jenny skulle köpa sig en mobil där, men trots att det stod på Internet att de hade dem hemma, så var de slut när vi kom dit.

Åkte hem till Farsta igen då. Gick till OnOff och köpte mobilen till Jenny där istället (fast något dyrare). Nu har hon en likadan som jag har. Hon och Jimmy fick en hel del ”sommarpengar” av Borzko och mig. Så då köpte hon sig en ny mobil istället för sin gamla som bara krånglar. Och så la hon till lite pengar själv också.

Väl hemma igen så blev det lite allmänt slöande för Jenny och mig större delen av eftermiddagen. Jag satt mest vid datorn och hon höll mest på med sin nya mobil. Skulle ju ha testat bromsarna på min cykel, men det var grått, mulet och småregnade så jag hade ingen lust…

Middag åt vi vid halvfemtiden. Sen vid halvsextiden så gick vi en sväng till Centrum för tredje gången i dag. Men den här gången så gick vi till SolAkuten och la oss och solade i en kvart var. Sen efter det så gick vi till torget där jag handlade jordgubbar och bigarråer till kvällen som vanligt.

Jag gick hem sen, men Jenny väntade in Robin som var på väg med tunnelbanan. Sen så kom de hem strax efter. Borzko kom hem ungefär samtidigt från jobbet. Han åt middag, duschade och sen så blev det så klart fotbolls-vm på teve resten av kvällen för honom. Jenny och Robin kollade också en hel del på fotboll. Jimmy kom hem från jobbet vid halvtiotiden. Då blev det mest datorn för honom.


 

Kommentarer
Postat av: A

Hej!
Håret blev jätte snyggt. /Ahnna

2006-06-23 @ 08:37:54
URL: http://draken.bloggtopp.com/
Postat av: Jen

---> A: Tack ska du ha! :-)

2006-06-25 @ 19:15:32
URL: http://Jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

---> A: Det blev fel! Inlägget ovanför var från mig! ;-)

2006-06-25 @ 19:27:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0