Torsdagen den 29 juni 2006

I dag larmade mobilen klockan sju som de flesta av mina lediga dagar. Strax efteråt så ringde telefonen, och då var det McDonalds som undrade varför inte Jimmy hade kommit. Han skulle ha börjat klockan sju men hade försovit sig… Han kom i alla fall iväg vid kvart över sju, så det blev väl en halvtimmes försening för honom. Jag duschade, gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost.



När jag var klar med mina morgonbestyr så hade jag tänkt mig en promenad. Men trots att det var soligt och fint ute så kände jag inte för det i dag. Beslöt mig för en slapp förmiddag hemma istället. Tyckte jag var värd det efter den hektiska dagen i går. Satte mig med datorn först en stund. Höll på som vanligt med att fixa med lite allt möjligt här hemma också.


 

Strax före tio vaknade Jenny och gick upp. Hon gjorde sig i ordning och åt frukost. Sen så stack hon iväg vid halvelvatiden. Hon skulle möta upp med Robin och hans kompisar och sen åka för att sola och bada vid Grisslinge Havsbad. Jag satt mig för att läsa en stund. Läste ut boken: ”Olycksfågeln” av Camilla Läckberg. Den var jättebra precis som hennes övriga böcker.


 

Efter att jag hade läst ut boken så varvade jag diverse hushållsbestyr med datorn. Sen vid ettiden så kom en tekniker från UPC. Han skulle byta ut vårt antennuttag i vardagsrummet så vi kunde koppla in vår digitalbox. Han gjorde det han skulle och allt funkade bra efter att han var klar.



Satte mig på uteplatsen efter att han hade åkt. Läste först igenom alla bruksanvisningar om nya lcd-teven och nya digitalboxen. Sen så satt jag en stund och bara solade. Härligt varmt och skönt på uteplatsen var det. Pratade lite med grannarna bredvid till vänster också. Och så började jag på en ny pocketbok: ”Mossvikenfruar – Chansen” av Emma Hamberg.



Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Efter att han hade duschat så åt vi två middag tillsammans. Vi hämtade mat från ”Lilla Bas”, en pizzeria nära där vi bor. (Vår pizzeria på vår gata har semesterstängt i en månad.) Jimmy tog en pizza och jag tog en räksallad.



Efter det så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Trots den varma, underbara, soliga kvällen, då man definitivt inte borde vara inne, så satte vi oss där. Sen så satt vi och ”lekte” med nya teven och nya digitalboxen. Man vill ju lära sig alla finesser som finns.


 

Jenny kom hem från sin bad- och soldag vid halvsjutiden. Borzko kom hem från jobbet strax efter. De åt också middag då. Sen så blev det slappande för oss alla. Vi satt alla upp i vardagsrummet och tittade på en massa olika program på teven och testade och höll på. Jimmy och jag hade våra bärbara datorer också.


 

Vid halvniotiden så kom Robin hit. Vid niotiden så testade vi UPC:s ”On Demand”. Det är deras tjänst för att kunna se film direkt. Man har ett antal filmer att välja medan och det kostar 39:- kronor per film. Vi beställde ”The Honeymooners” att se klockan nio. Det var en komedi som var en och en halv timme lång. Jag tyckte att filmen var ganska så dålig.


 

Resten av kvällen blev det slötittande på teven varvat med lite datoraktivitet.


 

Här är tre stycken fotografier som jag tog strax efter elva i kväll. Det är utsikten från vår franska balkong i vardagsrummet. Än så länge så är det ju ganska så ljust så här sent på kvällen.

 




 


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Nu börjar jag misstänka att du gick och blev miljonär i går kväll eftersom du inte uppdaterat. Du har kanske tagit miljonerna och flytt till något skatteparadis ;-)

2006-07-01 @ 11:53:31
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Ingen risk! Tre partier, och jag kom sist, sist, och näst sist! ;-)

2006-07-01 @ 17:55:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Vilken tur höll jag på att säga!

2006-07-01 @ 22:56:29
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Vadå!? Jag hade gärna flytt till något skatteparadis! ;-)

2006-07-01 @ 23:11:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0