Dagbok – Fredagen den 31 mars 2006 (UPPDATERAD)


 

Uppdaterad upplaga av fredagens dagbok. Tillägg och ändringar i texten + fotografier. Uppdaterad på lördagen klockan 12.35.


Jobbade precis som vanligt i dag också förstås. Christina var sjuk i dag, så Nadja kom och vikarierade för henne. Vi serverade potatisbullar med lingonsylt i dag. Jag gick hem en timme tidigare från jobbet i dag för jag skulle till tandläkaren.


Hade ett samtal med Jennys lärare i dag också… Jenny har varit lite utsatt av vissa i skolan… Vill inte gå in närmare på det här… Men det mesta löste sig rätt så bra under dagen… Det är så tråkigt att det så ofta ska vara bråk och trakasserier… Skönt att det bara är två månader kvar… På gymnasiet är det förhoppningsvis bättre…


Hos tandläkaren var jag i cirka en timme och lagade två stycken hål. Det gick på 1.810:- kronor… Jag blir kallad om ett år igen, men däremot så ska jag till tandhygienisten om cirka två månader.


Kom hem från tandläkaren vid tretiden ungefär samtidigt som Jenny kom från skolan. Jimmy och Borzko var hemma när vi kom hem. Strax efteråt så åkte jag, Jenny och Jimmy iväg till IKEA för Jimmy skulle köpa en ny skrivbordsstol, vilket han också gjorde. Jag köpte också en del grejer: ett överkast till vår dubbelsäng, två dörrmattor, två vaser, fyra glas, två stora blommor med krukor, och säkerligen lite mer som jag nu har glömt. Jenny köpte också lite grejer, och de kan ni läsa om och se i hennes blogg.


(Jimmy och Jenny på IKEA.)






Middag åt vi också på IKEA. Jag åt wallenbergare med potatismos och gröna ärter. Sallad till och kaffe efteråt. När vi kom hem igen så höll jag på och fixade med allt möjligt.


(Min mat på IKEA.)






Borzko var ledig i dag också. Han var först på snark-kliniken och lämnade igen apparaturen som han sov med i natt. Sen så var han också hos tandläkaren. Han fixade en trasig tand, och det kostade 1.070:- kronor. (Så nästan tretusen tillsammans har vi betalat till tandläkaren i dag…) Sen så höll han på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Och så småningom så åkte han till firman och hämtade lastbilen.


(Överkastet jag köpte på IKEA. Vändbart med en mörkbrun sida och en nougatbrun sida.)






Vid halvåttatiden så gick Borzko och la sig… Han ska jobba extra i morgon och ska gå upp klockan halvtvå (!) i natt. Jag, Jimmy och Jenny åkte iväg till OKQ8 och till Videobutiken och handlade chips, dipp och godis. Sen vid åttatiden så åkte Jenny och Jimmy iväg och hämtade upp Jennys pojkvän Robin vid Farsta Strand. Han kom med pendeltåget för han kom direkt från innebandyspelande.


(Påskliljor i kruka från IKEA.)






Kökssoffan med datorn i knäet blev det sen för mig. Kollade på teve också: ”Så ska det låta”, ”Hey Baberiba” och ”100 %”. Ett Betapet-spel mot Snurran via Internet blev det också, och den matchen hade jag turen att vinna! Jimmy satt också i köket med sin dator. Jenny och Robin var på rummet. Sen vid tiotiden så åkte Jimmy iväg för att jobba ett nattpass på McDonalds mellan 23.00-07.00.


(De stora blommorna med krukor köpte vi på IKEA. De kostade nio (9!) kronor styck inklusive krukan!)






Sen så gick jag, Jenny och Robin upp i vardagsrummet och kollade på ”Big Brother”. Satt och pratade lite också. Nu är klockan halvett och de har gått tillbaka in på Jennys rum, och jag har satt mig i köket igen. Ska kolla runt lite bland nyheter och bloggar och sen så blir det sängen vid ettiden.


(Den fina skeden som jag fick av Jenny när jag fyllde år. Hon har gjort den i träslöjden. Kom på att jag har glömt att blogga den!)






Ha en fortsatt trevlig helg!


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Usch, tandläkare kan verkligen ruinera befolkningen ;-)

2006-04-01 @ 10:06:56
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, verkligen! Jag förstår inte varför det ska kosta så otroligt mycket mer än att gå till en läkare! Vad är det egentligen för skillnad? Om man har ont i tårna eller ont i tänderna!?

2006-04-01 @ 12:40:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: FOO

FYFAN VAD GÖTT MED WALLENBERGARE

2007-05-10 @ 11:25:49
Postat av: Bim

---> FOO: Ja, det är jättegott! :-)

2007-05-10 @ 16:14:26
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0