Dagbok – Onsdagen den 22 mars 2006



Jobbade som vanligt i dag också förstås. Fulltalig personalstyrka. Vi serverade färsbiffar och pyttpotatis i dag. Inget speciellt hände på jobbet i dag.

Hem direkt efter jobbet. Både Jenny och Jimmy var hemma, och Jimmy hade dessutom två kompisar här, Kristian och Jimi. Jenny hade varit i skolan i dag. Hon mådde bättre i dag, men inte riktigt bra.

Jag höll på och fixade med allt möjligt här på eftermiddagen. Jimmy stack i väg med sina två kompisar strax efter fyra. Han skulle köra hem dem till Hagsätra och sen så skulle han åka till McDonalds för att jobba ett kvällspass mellan 17.00 och 23.00. Jag och Jenny åt middag vid femtiden.

Sen blev det en slapparkväll som vanligt. Satt i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet. Mycket nyhetsläsning och bloggläsning, och så en massa annat förstås. Lite slötittande på teve också. Jenny satt mest vid sin dator. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden.

-------------  

Så här sitter jag nästan varje kväll i vår kökssoffa med kuddar bakom ryggen och datorn i knäet.




Stereon har jag i fönstret bredvid mig, och teven på köksbänken framför mig.





Jag har alltid mobilen, lypsylet och tandpetaren tillhands. Och nästan alltid ett stort glas med kaffe, kaffe latte eller kaffe choko, och ibland thé.





Ett ljus har jag alltid tänt också.





Glöm inte bort Jennys Blogg!


Kommentarer
Postat av: Angela

Mysigt! Jag kan nästan ana hur du slappnar av och mår bra dom här stunderna. *Kram*

2006-03-22 @ 23:00:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihi! Ja, det är sant! Jag sitter väldigt sällan uppe i vardagrummet! Det är nästan bara om vi tittar på någon film. Annars så trivs jag mycket bättre i köket! :-)

2006-03-23 @ 17:29:36
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0