Dagbok – Fredagen den 12 maj 2006


 

Jobbade förstås precis som vanligt i dag också. I dag serverade vi kycklingschnitzel, potatisklyftor och brunsås. Allt flöt på bra (nästan) hela dagen. Satt ute och fikade på eftermiddagsrasten i dag också. Sen efter rasten när jag skulle diska det sista och städa i disken, då slutade diskmaskinen att fungera… Vad vi än gjorde så fick vi inte igång den. Vi ringde till vår reparatör, men han kunde inte komma förrän på måndag. Så det blev bara avsköljning av det värsta, och lite fuskstädning och så fick vi lämna resten till måndag…

Åkte direkt efter jobbet hem till Mamma och Pappa i Örby. De var inte hemma, utan de var på landet. Men jag skulle hämta lite packning som vi ska ta ut med bilen när vi åker ut till landet i morgon. Mamma och Pappa åker ju buss ut, och då är det ju jobbigt för dem att släpa på en massa grejer.

Väl hemma så blev det diverse hushållsbestyr här hemma. Jenny kom hem från skolan vid tretiden, och Jimmy kom hem från jobbet vid halvfyratiden. Middag åt vi tre vid fyratiden. Direkt efter middagen sen så åkte Jimmy iväg till sin kompis Kristian i Hagsätra.

Jenny och jag gick ut på en promenad. Gick runt i Farsta via Hökarängsbadet, Farstastrandsbadet, Farsta Gård och Farsta Centrum. Gick i långsamt tempo och pratade och njöt av värmen och naturen. Vi var ute och gick i lite drygt en timme. Tog några fotografier på blommande träd, buskar och blommor under vägens gång.

Kom hem vid halvsextiden igen. Borzko hade precis kommit från jobbet då. Han åt middag och duschade. Sen höll han på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Själv så ställde jag mig vid strykbrädan och strök en hög med kläder. Jenny höll på och fixade i sitt rum.


Vid sjutiden så satte sig Borzko i vardagsrummet och tittade på ishockeymatchen Sverige – Vitryssland. Jag hamnade i kökssoffan så småningom med min dator i knäet. Tevetittande blev det så småningom också. Först ”Big Brother”, och sen så blev det James Bond-filmen ”Die another day”.


Vid halvåttatiden så kom Jennys pojkvän Robin hit. Han ska sova över här, och även följa med oss ut till Mammas och Pappas landställe i morgon.


Vid tiotiden så åkte jag, Jenny och Robin till Statoil i Sköndal och handlade chips och godis. Jimmy kom hem från Hagsätra vid halvtolvtiden.




 
 





 


 


 






 

Kommentarer
Postat av: Angela

Åhh! Vilken tur att det äntligen blivit mänskligt att leva. Och det är så härligt att se dina naturupplevelser! Fina bilder och jag kan nästa förnimma att jag går bredvid och njuter jag med ;-)

2006-05-13 @ 13:42:23
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Tack Angela! Du gör mig glad med dina kommentarer! *Kram*

2006-05-14 @ 18:29:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0