Dagbok – Fredagen den 26 maj 2006


 
Mobilen larmade klockan sju som vanligt på lediga dagar. Borzko hade gått upp redan klockan fyra och åkt iväg för att jobba. Jimmy kom hem från jobbet strax efter att jag gick upp. Han hade jobbat ett nattpass mellan nio och sju. Han gick förstås och la sig direkt när han kom hem. Jenny sov. Jag duschade och gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost förstås.

Regnet hängde i luften, men jag gav mig ut på promenad ändå. Hann inte långt förrän det började att regna. Men tur nog så var det bara ett lätt regn. Gick Hökarängsvarvet, och var ute i ganska så precis en timme. Precis när jag nästan var hemma så satte det igång med att regna ordentligt, så jag hade tur.

Stegräknaren var med:
7.357 steg
6.25 kilometer
222 förbrukade kalorier
1.00.25 effektiv gångtid

Jenny hade nyss vaknat och gått upp när jag kom hem. Hon åt frukost då och jag tog en fika. Sen när vi var klara så gick vi till Centrum. Jenny gick till Frisören och blekte slingor och toppklippte och klippte upp håret lite. 850:- kronor kostade det. Jag gick till Solakuten och solade i en kvart. Sen så handlade jag blommor på Torget. Och efter det så handlade jag mjölk och lite annat på Konsum.

Hem igen och fixade lite och väntade in Jenny. När hon kom hem så åt vi lite lätt lunch tillsammans. Hon blev förresten jättefin i håret! Sen när vi var klara så tog vi bilen och åkte hem till min Mamma och Pappa i Örby. Där uppvaktade jag Mamma på Mors Dag, fast två dagar för tidigt! Men jag hittade två så perfekt fina blommor som jag visste att hon ville ha ut till deras landställe. Två jättestora hängpetunior i stark rosa färg i vita amplar. 300:- kronor blev det för båda två.

Efter en pratstund med Mamma och Pappa så åkte Jenny och jag hem igen. Kom hem vid halvtvåtiden. Jimmy gick upp ungefär samtidigt. Sällskapade med honom när han åt frukost. Sen så åkte Jenny iväg med tunnelbanan hem till Robin. Jimmy satte sig vid datorn. Jag höll på och fixade lite en stund. Sen så tog jag med mig min dator och satte mig inne hos Jimmy på hans rum en stund.

Vid fyratiden sen så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Efter det så åkte Jimmy iväg till sin kompis Kristian i Hagsätra. Han skulle vara där en stund och sen åka direkt till McDonalds för att jobba ett nattpass i natt igen, den här gången mellan 19.00 och 05.00. Borzko kom hem från jobbet vid femtiden. Efter att han hade duschat och gjort sig i ordning så tog han bilen och åkte hem en sväng till sin Mamma, Dragica, i Hallunda.

Själv så satte jag mig i vardagsrumssoffan och började läsa en bok: ”Tätt intill dagarna – Berättelsen om min mor” av Mustafa Can. Och eftersom boken var bra, så satt jag länge och läste och läste. Jenny kom hem från Robin vid halvtiotiden. Sen så satt hon mest vid sin dator resten av kvällen. Jag flyttade ner med min dator och min bok och satt med Jenny i hennes rum. Två Betapet-matcher mot Snurran över Internet blev det också. I kväll hade jag otur och förlorade båda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0