Dagbok – Lördagen den 27 maj 2006


 
Mobilen larmade klockan sju precis som vanligt på nästan alla mina lediga dagar. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning, och sen så blev det förstås frukost. Borzko gick upp vid åttatiden. Han gjorde också sina morgonrutiner förstås. Jimmy hade kommit hem vid halvsextiden i morse från sitt nattpass på McDonalds mellan sju och fem, så han sov förstås. Jenny sov också.

Vid niotiden så gav jag mig ut på en promenad. Promenerade runt här hemma i Farsta i ungefär en timme. Kom hem vid tiotiden igen.

 
Stegräknaren var med:
7.347 steg
6.24 kilometer
222 förbrukade kalorier
1.01.18 effektiv gångtid

Borzko hade gått ner till Farstahallen, när de öppnade halvtio, för att träna. Jenny vaknade och gick upp vid tiotiden när jag kom hem. Hon åt frukost och jag tog en fika med henne då. Fixade lite med allt möjligt här hemma sen en stund. Sen så gick vi en sväng ner till Centrum. Först var vi på Systembolaget och köpte två flaskor rödvin. Sen så var vi Hemköp och köpte vaniljglass. Jenny hämtade även ut sina skoltröjor på ”Posten” där också. Och sen så var vi på Torget och köpte jordgubbar.

 
När vi kom hem vid tolvtiden så vaknade Jimmy och gick upp. Borzko kom hem från gymmet ungefär samtidigt. Frukost för Jimmy och lunch för oss andra intogs. Sen så åkte Borzko iväg med bilen in till Södertappen vid Skanstull för att lämna blod. Jag började med att förbereda lite inför middagen. Jimmy och Jenny satt vid sina respektive datorer.


Vid halvtvåtiden så gick Jenny och jag en sväng till Centrum igen. En av mina favoritförfattare och favoritbloggare, Camilla Läckberg, var på Bokia i Farsta Centrum och signerade sin nya bok ”Olycksfågeln”. Jag köpte den, fick den signerad av henne, och fick även en liten pratstund med henne. Givetvis pratade vi lite om bloggar förstås! Jenny tog ett fotografi på oss och Camilla sa att det var okej att lägga in det här i min blogg.


Jag och Camilla Läckberg.





Hennes fjärde och senaste bok Olycksfågeln.





Signeringen. (Farsta 27 maj 2006. Till Britt-Marie. Vi ses på bloggen! :-) Med varma hälsningar. Camilla Läckberg.)




Väl hemma igen så fortsatte jag att förbereda allting till kvällens middag. När jag var färdig så satte jag mig en stund med datorn. Sen så slutförde jag middagen. Klockan fyra så kom Mamma och Pappa hit. De hade en bukett blommor med sig när de kom. Vi satte oss vid bordet och åt då på en gång. Vi åt stekt fläskfilé med potatisgratäng. Och så hade vi en hel del tillbehör: fyra sorters såser/dressingar (basilika, sweet chili, franska örter, curry), blandad sallad (sallad, gurka, tomat) , kesoröra (keso, rödlök, tomat, gurka, aromat), två sorters bröd (finncrisp, delikatessknäcke), tre sorters pålägg (ost, skinka, salami). Rödvin för Borzko, Mamma och Pappa. Fun Light för mig, Jimmy och Jenny. Efter maten så blev det färska jordgubbar med vaniljglass och så kaffe förstås.


Jimmy, Jag, Borzko, Mamma och Pappa.

 



Satt och åt, drack, pratade och hade det trevligt i ett par timmar. Strax efter sex sen så stack Jimmy iväg till jobbet för ett tredje nattpass i rad. Mellan sju och fyra skulle han jobba i natt. Jenny stack så småningom också iväg. Fast hon åkte hem till sin pojkvän Robin som bor i Medborgarplatsen. Hon skulle också sova kvar där.

Jenny.




Vi fyra som var kvar satte igång med att spela kort. Det blev Canasta som vanligt. Tre omgångar spelade vi i kväll, och det blev 3-0 till mig och Mamma. Vid elvatiden så åkte Mamma och Pappa hem med bussen. Borzko och jag fixade i ordning lite här hemma efter kvällen, och sen blev det teven för honom och datorn för mig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0