Dagbok – Lördagen den 6 maj 2006


 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt på mina lediga dagar. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Satt vid datorn en liten stund. Borzko gick upp åtta och duschade och gjorde sig i ordning. Sen så åt vi frukost tillsammans vid halvniotiden. Fiberhavregrynsgröt och fika blev det för mig. Jimmy sov, han kom hem klockan sex i morse… Jenny sov ju över hemma hos Robin i går.

Strax före halvtio så gav sig Borzko och jag iväg åt olika håll. Han gick iväg till Farstahallen för att träna. Själv så gav jag mig ut på promenad. Gick först en sväng med Borzko, och sen så fortsatte jag själv när vi kom fram till Farstahallen. Gick runt omkring i Farsta och njöt av värmen och alla vårtecken.

Stegräknaren var med:
10.150 steg
8.62 kilometer
307 förbrukade kalorier
1.29.30 effektiv gångtid

Efter cirka en och en halv timme så tyckte jag det räckte. Jag ville sitta och njuta av solen då, men vi har inte sol på vår uteplats förrän vid tvåtiden. Så jag gick och satte mig på ett av utomhusfiken i Centrum. Där satt jag och drack en Caffe Latte och läste i min pocketbok och njöt av solen i någon timme.

Sen så gick jag till min Optiker. Jag är ju inte nöjd med mina progressiva glasögon. Själv progressiviteten är jag nöjd med, men de är slipade så jag får en konstig huvudställning hela tiden när jag ser på långt håll. Jag måste liksom titta neråt hela tiden. Det är ganska så jobbigt när jag är ute och går, och framförallt jättejobbigt när jag kör bil.

De ska slipa om nya glas till bågarna. Glasen kommer att bli något större då, så jag hoppas verkligen att det blir lika snyggt. Om ett par veckor kommer jag att få dem. Sen så gick jag hem en kort stund, och sen så gick jag ganska så snart tillbaka till Centrum igen. Nu för att möta upp med Jenny som kom från Robin. Vi gick runt lite i skoaffärerna. Jag hittade ingenting som jag tyckte om, men Jenny hittade ett par jättefina högklackade sandaletter som hon ska ha till skolbalen bland annat.

Hemma igen strax efter två. Jimmy hade precis vaknat då. Han kom ju hem klockan sex i morse från sin utekväll… Han hade varit ute med några av jobbarkompisarna från McDonalds och haft jättekul. Sen så gjorde han sig i ordning inför kvällen, och det gjorde Jenny också. Borzko höll på och fixade med lite allt möjligt, och själv så satte jag mig på uteplatsen och solade en stund, satt med datorn en stund, och läste en stund i värmen.

(Jenny)




Sen strax före fyra så stack vi alla iväg lite åt olika håll. Jenny skulle ha ”tjejkväll” här hemma. Sex stycken av hennes klasskompisar skulle komma över och grilla bland annat. Hon hade blivit lovad att vara själv mellan fyra och tio så vi andra drog i väg. Jimmy åkte iväg för att träffa sina kompisar Kristian och Jimi i Hagsätra. Jag och Borzko gick och tog tunnelbanan för att åka in till stan.


Vi åkte tunnelbanan till Skanstull. Sen gick vi därifrån in till Hötorget i det underbara vädret.. Gick och hämtade ut biobiljetterna först. Efter det så gick vi och åt middag på Pizza Hut. Borzko åt Pan Pizza och jag åt en blandad tallrik med kycklingben, klyftpotatis, tacochips, cole slaw, tacosås och barbecuesås. Till det hade jag vitlöksbröd. Borzko tog en öl och jag en mineralvatten. Satt på uteserveringen och njöt. Sen gick vi och köpte godis till bion.


Halvsju började filmen. Vi såg ”Mission Impossible 3” med Tom Cruise. Den var jättebra. Lika bra som ettan och tvåan tycker jag nog. Klart sevärd actionrulle. När filmen var slut så promenerade vi från Hötorget till Skanstull. Därifrån så tog vi tunnelbanan hem till Farsta igen.


(Borzko, Jimmy, Robin, Jenny)






Jimmy hade kommit från Hagsätra ungefär samtidigt när vi kom hem. Alla sex tjejerna från Jennys grillkväll hade precis åkt hem. Robin hade kommit hem till Jenny. Köpte chips, dipp och läsk i Centrum innan vi gick hem. Sen så kollade vi alla fem på en film hemma. Det blev: ”Mankells Wallander – Mörkret”. Den var sevärd och bra.

Efter filmen var slut vid tolvtiden så gick Borzko och la sig, Jimmy satte sig vid datorn, Jenny och Robin la sig i badkaret, och jag satte mig vid datorn en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0