Dagbok – Måndagen den 1 maj 2006



Mobilen larmade klockan sju i dag som vanligt. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen blev det gröt och fika till frukost. Borzko hade gått upp redan klockan tre och åkt iväg till jobbet. Jimmy kom hem från krogen klockan fyra så han sov förstås. Jenny sov också.

Vid niotiden så gick jag iväg ut på promenad. Gick vägen längs tunnelbanan in mot stan. Stannade till vid Globen och lånade toan på McDonalds. Gick in på Indo Nordic i Gamla Stan och köpte en ny tumring. Var inne i Storkyrkan och tände ett ljus. Vid halvtolvtiden så var jag vid Hötorget. Gick runt och kollade lite och väntade in Jenny som kom in med tunnelbanan vid tolvtiden.

(Vackra scilla)





(Underbara blåsippor)





(Första maskrosorna som jag ser i år)





(Fontänen vid Globen)





(Ljusgloben i Storkyrkan)





Sen så gick vi runt lite och kollade i affärer. Jenny letade efter skor, men hittade inga bra. Ingen av oss köpte, för ovanlighetens skull, något i dag. Gick runt och kollade på alla människor i stan som var där för Första Maj också. 

(Min favoritstaty)





(Ridande Poliser)





(Demonstranter på Plattan)





(Jenny)





Hemma igen i Farsta vid tvåtiden. Gick till Sol-Akuten och solade i en kvart var, och sen gick vi hem.

Stegräknaren var med i dag:
23.421 steg
19.90 kilometer
709 förbrukade kalorier
3.33.49 effektiv gångtid

Vid tretiden så kom Mamma. Hon hade med sig en bukett rosa nejlikor. Och så fick jag, Jimmy och Jenny en lite försenad påskpresent av henne: varsitt kuvert med pengar i. Pappa var inte med. Han var inne på Norra Bantorget och lyssnade på Göran Perssons Första Maj-tal.

(Fina nejlikor)




Jimmy stack iväg strax efter tre för att jobba på McDonalds mellan fyra och åtta. Jag, Jenny, och Mamma satt och fikade och pratade. Borzko kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Sen följde Jenny och jag med Mamma till Centrum när hon skulle ta bussen hem.

När vi kom hem igen så åt vi middag. Lite fixande med allt möjligt blev det sen en stund. Och när det var klart så blev det slappande för oss alla tre. Borzko satte sig i vardagsrummet och kollade på handboll på teve. Jenny satt i sitt rum vid datorn. Och jag hamnade precis som vanligt i kökssoffan med laptopen i knäet. Nyhetsläsande och bloggläsande också precis som vanligt. Och slötittande på teve: ”Big Brother”.

Borzko åkte iväg strax före åtta. Han skulle möta upp Jimmy vid McDonalds. Sen så skulle de åka till Huddinge till ”vår” bilreparatör, Johnne, och lämna Jimmys bil där. Den läcker olja… så Johnne ska kolla på den i morgon för att se vad som behövs göras.


Kommentarer
Postat av: Anna K

Minns inte om jag tipsat dig förut om den här länken http://www.balthazar.nu/piggelin/ . Tänkte du som motionerar en hel del. Här kan man fylla i vilken aktivitet man gjort samt hur många minuter. Finns även en extraruta att fylla i ex kalorier, antal steg, längd... Det blir lite sporrande när man fyller i denna träningsdagbok.

Trevlig kväll
Anna

2006-05-02 @ 19:46:42
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

Hej! Nej, den länken har du inte tipsat mig om förut. Jag var bara snabbt där och kollade nu, och det såg ju intressant ut. Ska kolla lite närmare en kväll när jag har lite mer tid. Tack ska du ha för att du skickade den. Ha en trevlig kväll du också! *Kram*

2006-05-02 @ 19:51:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gunilla

Den där fontänen gick vi förbi i vintras. Det var en hög tjock isklump med ett svagt pulserande vatten i toppen, urläckert! *kram*

2006-05-05 @ 21:58:22
Postat av: Bim

---> Gunilla: Kolla det här inlägget: http://bim.blogg.se/110206222531_dagbok__lrdagen_den_11_februari_.html Där har du ett foto på den frusna fontänen! *Kram*

2006-05-05 @ 22:06:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0