Dagbok – Måndagen den 29 maj 2006


 
Jobbade förstås precis som vanligt i dag igen. Den här veckan så är jag först i skalen (grönsaksberedningen) och sen så är jag i plocken (diskplocken/grovdisken). I dag serverade vi korv och makaroner. Det var en hektisk och lite rörig dag i dag, men inget speciellt hände, och allt flöt ändå på bara bra.

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll på och fixade med lite allt möjligt hushållsarbete här hemma. När jag tyckte att jag var klar så satte jag mig och läste en stund. Läste ut boken som jag började på i helgen: ”Tätt intill dagarna – berättelsen om min mor” av Mustafa Can.

Vid sextiden så gick jag till Centrum och mötte upp med Jenny. Hon hade varit kvar i Hagsätra en stund efter skolan hos sin kompis Lina. Först så gick vi till Solakuten och solade i en kvart var. Sen så gick vi runt lite i Centrum, kollade lite, och Jenny köpte lite smågrejer.

Hem sen och så blev det en sen middag. Jenny och jag satt och pratade länge sen. Efter det så hjälpte jag henne med att fixa lite inför hennes skolbal i morgon. Borzko kom hem vid halvåttatiden från jobbet. Middag och dusch för honom då, sen teven. För mig så blev det kökssoffan och datorn. Jimmy kom hem från jobbet strax före nio. Han hade jobbat mellan tolv och halvnio i dag.



Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Hoho... blir lite orolig när du inte lagt ut dagbok för tisdag.. Hoppas allt är bra!

2006-05-31 @ 19:46:52
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna Karlsson: Hihi! Kul när nån saknar en! ;-) Du behöver inte vara orolig! Allt är bara bra! Det fanns ingen tid för bloggning i går bara. Snart kommer gårdagens och sen kommer dagens lite senare!

2006-05-31 @ 20:53:04
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0