Dagbok – Måndagen den 8 maj 2006



Jobbade precis som vanligt i dag igen. Den här veckan så är jag först i skalen som alltid, och sen så är jag i disken. Vi serverade blandade rätter från frysen i dag, våra skickningar fick lite allt möjligt, och hos oss serverade vi köttfärsröra och tacochips. Inget speciellt hände på jobbet i dag, allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Strålande sol och sommarvärme ute i dag också, så det blev ombyte till shorts och linne när jag kom hem, och sen så blev det uteplatsen som gällde. Satt och läste i boken som jag började på i går: ”Predikanten” av Camilla Läckberg. Varvade sittandet i solen med sittande i skuggan under parasollet.

Jimmy jobbade på McDonalds mellan 07.00 och 14.00 i dag. Sen hade han ett möte med sin chef efteråt angående sin skiftledarutbildning, så han var hemma vid halvfyratiden. Han duschade bara och sen så stack han iväg igen. Han skulle möta upp med ett gäng kompisar för en grillkväll.

Jenny åkte direkt hem till Robin efter skolan. De skulle sen vidare för att också möta upp med samma gäng kompisar för grillkvällen som Jimmy också skulle på.

Jag gick iväg till Centrum vid fyratiden. Var på Skopunkten och köpte tre par skor. De har ju ”tag tre betala för två” där, så eftersom skorna kostade 250:-, 200:- och 200:-, så blev det 450:- för tre par. 150:- kronor styck i snitt. Det är bra pris tycker jag. Det blev ett par typ ballerina skor, fast lite mockasinliknande. Och så blev det två par ”slip-in”-skor. Alla svarta förstås.





Handlade lite ätbart på Hemköp också innan jag gick hem igen. Sen så satte jag mig igen på uteplatsen och läste i min bok. Så fantastiskt, underbart, otroligt, varmt och skönt! Vid sextiden så gick solen ner bakom huset framför och då gick jag in. Höll på med allehanda hushållsbestyr i någon timme sen.

Vid sjutiden så blev det kökssoffan och bärbara datorn. Som vanligt en hel del nyhetsläsande och bloggläsande. Slötittande på teve också: ”Big Brother” och ”Outsiders”. Borzko kom hem från jobbet vid strax efter sju. Han hade med sig en bukett med små rosa rosor till mig i dag!





Vid åttatiden kom den elektrikern som vi brukar anlita hit och kollade på vår diskmaskin. När vi har hållit i diskmaskinen med ena handen och i diskbänken med andra handen så har det känts som om man har fått lite ström genom kroppen… Inte så trevligt alls. Det visade sig att det var en jordkabel som satt lös i en elcentral i väggen. Den hade aldrig varit iskruvad utan bara istucken, och nu hade den lossnat. Om den hade ramlat mot andra kablar så kunde diskmaskinen ha blivit strömförande med 220 V… Inte så trevligt precis. Men nu har han fixat det och även kollat övriga kablar så det känns tryggt. 300:- kronor tog han bara för det.

Väntar in Jimmy och Jenny nu som ska komma hem vid tiotiden.

-------------  

(Gick inte att blogga i går kväll. Något fel med servern. Så jag lägger in gårdagens dagbok i dag istället.)

 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Jisses vilken gullig bror jag har!!
Kramis

2006-05-10 @ 08:30:39
Postat av: Bim

---> Natalie! Ja, han kan vara riktigt gullig ibland faktiskt! ;-)

2006-05-10 @ 17:52:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Ojdå! Firas det något särskilt eller är han bara så gullig ändå?

2006-05-10 @ 21:33:38
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Nej, ingenting firas. Ibland får han väl nåt ryck bara... Men det händer inte så ofta! ;-)

2006-05-10 @ 21:35:37
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0