Dagbok – Onsdagen den 3 maj 2006



 

Jobbade som vanligt i dag också. Vi serverade mexicanasoppa plus mjukt bröd med pålägg i dag. Inget speciellt hände på jobbet.

Satt kvar en timme efter jobbet och väntade. Sen klockan tre så gick jag ner i datasalen för att vara med på andra delen av min kurs i Publisher. Alltid kul att gå på kurs, och jag lärde mig lite nytt.

Kursen var slut vid halvfem. Då tog jag bilen och åkte till Farsta, men inte hem, utan jag parkerade i Centrum, och sen så tog jag tunnelbanan in till stan.

Jag hade lovat Jimmy och Jenny att få ha lite föräldrafritt under kvällen. Så jag hade lovat att hålla mig i stan till klockan tio. Borzko skulle på fotbollsderbyt mellan Hammarby och AIK så han skulle inte vara hemma förrän senare ändå.

Jennys pojkvän, Robin, skulle ha sin Studentskiva på Hard Rock Café. Han har ju även en del gemensamma kompisar med Jimmy som också skulle dit. Så jag hade lovat att de skulle få ha ”förfest” hos oss. Sju killar sammanlagt + Jenny blev de. De handlade tillsammans och sen så grillade de entrecote och åt med potatiskroketter och bearnaisesås. En hel del öl intogs ju förstås också. (Givetvis inte av Jenny.) Sjöng karaoke gjorde de också.

Vid halvtio så tog de en taxi in till stan. Och vid tiotiden så kom jag hem från stan. Det var jättefint städat när jag kom hem. De hade verkligen skött det bra.

Och vad gjorde jag i stan hela kvällen då? Jo, först så var jag på Internetcafé en stund. Sen så var jag på Bio och såg ”Underworld – Evoulotion”. Den var bra. Och sen så var jag på Internetcafé en stund igen.

Pratade med Jenny en stund när jag kom hem. Tänkte blogga, men kände mig trött, så jag gick och la mig istället. Därför så kommer den i dag istället, en dag för sent.

Borzko kom hem vid elvatiden, glad och nöjd efter Hammarbys vinst över AIK med 2-0. Jimmy kom hem klockan fyra på morgonen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0