Dagbok – Söndagen den 14 maj 2006



(Ute på Landet. Läs gårdagens blogginlägg först.)

Vaknade vid sjutiden. Låg och drog mig till åttatiden för att inte störa alla andra. Gick sen upp och gjorde mig i ordning. Alla kom upp mellan åtta och nio. Och så åt vi alla frukost förstås. Sen så gick vi ut och satte oss i solen och solade och njöt.

Efter en stund så satte Jenny igång med att klippa gräset på allmänningen utanför vår tomt. Jimmy och Robin hjälpte till.









Efter det så spelade vi allihopa två partier kubb. Det första vann tjejerna och det andra vann killarna. Efter det så blev det fika och mackor ute i solen. Sen hade vi tänkt köra en tredje och avgörande match. Men då kom först molnen, sen regnet, och sen haglet.













Vi gick då allihopa in förstås. Satte mig en liten kort stund vid datorn och la in min dagbok från i går. Sen så spelade vi ett parti Canasta. I dag vann jag och Mamma. Borzko och Pappa kom tvåa, Jimmy och Jenny/Robin kom trea.

















Efter det så lagade jag middag. I dag gjorde jag baconfräs med tagliatelle. Vi åt vid fyratiden. Strax efteråt så kom min Moster Elsie ut. Hon ska bo där ute på landet i några veckor, för de gör stambyte i hennes lägenhet.





Efter middagen så packade vi ihop våra grejer och sen så åkte vi hem vid femtiden. 5,8 mil senare och 50 minuter senare så var vi hemma i Farsta igen. Uppackning och duschning blev det för oss alla.









Sen så åkte Jimmy och Borzko iväg med båda bilarna. De lämnade Jimmys bil hos vår bilreparatör i Huddinge. Han ska fixa olje-läckaget på bilen i morgon. Själv så ställde jag mig vid strykbrädan och strök en hög med kläder.

Vi sjutiden så blev det lite olika aktiviteter för oss alla. Jenny och Robin var på Jennys rum och softade. Sen så åkte Robin hem till sig strax före åtta. Jimmy åkte i väg med min bil till sin kompis Kristian i Hagsätra. Borzko gick upp i vardagsrummet och tittade på ishockeyn. Och jag satte mig i kökssoffan med min bärbara dator.

Nu blir det datorn som gäller resten av kvällen. Ska titta på ”Big Brother Live” också. Äta något ska jag väl också. Sen blir det sängen vid halvelvatiden som vanligt på kvällar före jobb. För det är ju måndag i morgon igen… Men nu är det bara sexton arbetsdagar kvar till sommarlovet!


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Jag anar en härlig helg i familjens sköte och som vanligt har du tagit underbara kort!

2006-05-14 @ 20:54:18
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, vi har verkligen haft en härlig helg! Jag har ju varit tillsammans med dem som jag tycker bäst om i hela världen! Tack för berömmet om korten! Det blev jag glad över! :-)

2006-05-14 @ 20:57:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Natalie

Mitt favoritfoto är på gullvivorna. Jag älskar gullvivor!
ps. Vi badade också i lördags. :)

2006-05-15 @ 11:36:44
Postat av: Jenny :)

Men ni hade nog något varmare i vattnet va? :)
Hoppas alla mår bra, Kram på er alla :D

2006-05-15 @ 12:33:24
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, gullvivor är så söta! Låter härligt att ni badade! Det skulle jag också vilja göra! Men INTE i svenskt vatten så här års...

2006-05-15 @ 15:16:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jenny: Ja du! Skulle nog tro att Natalie hade lite varmare än när du badade! ;-)

2006-05-15 @ 15:16:48
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0