Dagbok – Tisdagen den 16 maj 2006


 

Jobbade precis som vanligt i dag också. Vi serverade kycklingwok i dag. Kristina var tillbaka från sin sjukdom i går. Men vår vikarie Nadja kom och jobbade hos oss i dag också, för hon blev lovad i går innan vi visste att Kristina skulle komma tillbaka. Så i dag var vi för ovanlighetens skull en person extra. Det gjorde ju inget. Jobb finns det ju alltid. Det blev bland annat golven i matsalarna som fick lite extra omvårdnad i dag.

Åkte hem direkt efter jobbet. Parkerade bara bilen och sen så åkte jag iväg in till stan med tunnelbanan. Mötte upp med Jenny vid Hötorget klockan tre. Hon hade varit inne i stan med sin klass i dag. Sen så blev det shopping och tittande i affärer och promenerande på stan i fyra timmar. Vi gick och fikade också. Restaurangen/cafeterian på Åhléns City blev det som fick ett besök i dag. Kaffe, macka och yoghurt blev det för mig.

Jag köpte en svart jacka på Stadium för 400:- kronor.






Vi köpte en svart weekend-väska med handtag och hjul, att ha vid resor. Jenny ska ha den när hon åker till Göteborg på klassresa på fredag. Den kostade 600:- kronor.







Jag köpte två stycken inbundna böcker på Bokia. ”Tätt intill dagarna – Berättelsen om min mor” av Mustafa Can + ”Jenny” av Jonas Gardell. 220:- respektive 180:- kronor.






Sex par svarta ankelsockor och Veet hårborttagningsmedel blev det också. Jenny köpte sig också några grejer.


Vid sjutiden så kom vi hem igen till Farsta. Höll på och fixade lite först, sen så blev det kökssoffan vid halvåttatiden. Kollade på ”Big Brother”. Ett Betapet-spel mot Snurran blev det också, som jag hade turen att vinna. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag och sen så åkte han iväg för att hämta upp Jimmy på jobbet.


Sen så åkte de iväg för att hämta upp Jimmys bil från Johnnes verkstad i Huddinge. Nu var oljeläckaget fixat och det kostade ettusen kronor. De kom hem med båda bilarna vid niotiden. Fika för oss alla fyra blev det då, och en pratstund också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0