Dagbok – Tisdagen den 30 maj 2006


 

Jobbade som vanligt i dag också. Morgonen började med att vi upptäckte att några hade eldat i vårt trapphus… Det hängde kvarglömda kläder där som några hade tänt på… Kläderna hade brunnit upp… väggen var helt svart… innertaksplattorna var helt svarta, men de hade tur nog inte tagit eld… Sen flöt väl dagen på ungefär som vanligt. Snurran var på kurs, så Nadja kom och vikarierade hos oss. Vi serverade fiskgratäng med kokt ris.

Sen när arbetsdagen egentligen var slut efter åtta timmars jobb mellan sex och två, då stannade fyra av oss kvar och jobbade över i åtta timmar till. Jag, Mita, Monica och Anne-Mari var det som jobbade mellan två och tio. Det var niornas skolbal, därför jobbade vi över. Vi förberedde allting under eftermiddagen. Middag åt vi också.

Sen klockan sju så började balen. Cirka 100 personer var med. Cirka 75 stycken nior från tre klasser och så cirka 25 lärare. Jenny går ju i nian i samma skola som jag jobbar i så hon var så klart där. Vi serverade kycklingfiléer med klyftpotatis och både varm och kall bearnaisesås. Till efterrätt så fick de blåbärspaj med vispgrädde. Vi hann med att kika lite och lyssna lite till talen mellan vårt jobb. Jimmy kom förbi en sväng och kollade lite också.

Klockan tio så var vi äntligen färdiga med vårt jobb och då åkte vi hem. Hemma vid kvart över tio. Försökte så fort som möjligt komma i säng, och det var jag vid kvart i elva. Sen så ringde klockan kvart i ett, efter bara två timmars sömn. Gick upp och satte mig i bilen för att hämta Jenny i Hagsätra. Hon hade först varit kvar på balen tills den slutade klockan elva. Sen så hade de ”efterfestat” till klockan ett. Hon var i alla fall nykter och fin när jag hämtade henne. Jag kom i säng igen vid halvtvåtiden. Och sen blev det tre timmars sömn till klockan halvfem.

Jenny tog massor med fotografier. Men hon är inte med själv på så många. Och på alla kort så är andra med. Jag vill inte gärna lägga ut kort på andra som jag inte har frågat om lov. Så jag har klippt ut henne från två kort.

Här är hon i sin fina klänning och skor.





Så här ser klänningen ut bakifrån.







Ja, just det. Glömde skriva en sak i går. Jenny har fått sommarjobb! Tre veckor, sex timmar om dagen, i slutet av sommarlovet, på Farsta Sjukhem.



Kommentarer
Postat av: Angela

Du är en riktigt snäll mamma du...först jobb i näst intill ett dygn och därefter flärdtjänst ;-)

2006-05-31 @ 23:28:18
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Jen

Angela har rätt, jag har en riktigt snäll Mamma jag :) och Jag älskar henne så mycket :D
kram på er alla !

2006-05-31 @ 23:42:38
URL: http://www.jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Tack Angela! Dina ord värmer! :-)

2006-06-01 @ 21:48:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jen: Och jag älskar dig så otroligt mycket! :-) ;-)Jag har en snäll dotter också!

2006-06-01 @ 21:52:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0