Dagbok – Tisdagen den 9 maj 2006


Jobbade precis som vanligt i dag också. I dag serverade vi korv- och potatisgryta. Satt utomhus och fikade i dag precis som i går. Inget speciellt hände på jobbet i dag.

Åkte hem direkt efter jobbet. Bytte om till shorts och linne och sen så blev det solning på uteplatsen. Låg där och njöt i drygt en timme i solen och värmen. Jimmy kom hem från jobbet vid fyratiden. Han hade jobbat mellan sju och tre i dag. När han var duschad och klar så åt vi två middag tillsammans.

Jenny hade åkt direkt från skolan in till stan med två av sina kompisar, Zina och Vanja. De skulle ut till Djurgården och njuta av sol och värme. Efter det så skulle hon åka hem till Robin en stund. Och sen komma hem till niotiden.

Efter middagen så satte jag mig på uteplatsen igen. Den här gången så fick min laptop följa med ut i solen. Uppdaterade dagboken från i går, och höll på med lite andra grejer också. Så skönt att sitta ute med datorn.

Vid halvsextiden så gick Jimmy och jag till Centrum. Först var vi inne i Telia-butiken där jag gjorde lite ändringar på mitt hemmatelefonabonnemang. Sen så var vi i The Phone House-butiken där jag hörde mig för lite om telefonen som jag funderar på att köpa: Sony Ericsson Walkman W810i. Jimmy köpte sig en ny Bluetooth där också. Sen så tog jag ut lite kontanter i bankomaten. Slutligen så köpte vi oss varsin McFlurry Daim på McDonalds och så gick vi hem.

Väl hemma igen så blev det lite allehanda hushållsbestyr. Och sen vid sjutiden så blev det kökssoffan, bärbara datorn, och teven. Kollade på ”Big Brother” som vanligt. Sen efter det så blev det Betapet-spel över Internet mot Snurran. Två stycken blev det i kväll, och jag förlorade båda två…

Borzko kom hem från jobbet strax efter åtta. Jenny kom hem från Robin vid niotiden. Lite snack och lite fika blev det då.

-------------  

(Det gick inte att uppdatera i går kväll, precis som i förrgår kväll… Så därför kommer gårdagens dagbok nu istället.)





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0