Dagbok - Torsdagen den 11 maj 2006

 


Jobbade precis som vanligt i dag också. Fulltalig personalstyrka i dag. Vi serverade pyttipanna med rödbetor i dag. Inget speciellt hände, allt flöt på bara bra. Klockan halvtvå så hade vi APT-möte. Men jag var bara med en halvtimme i dag, för jag hade bokat tid till frissan, så jag missade ungefär halva mötet.


Kvart över två hade jag tid hos Lotta hos Susannas Hårservice i Ormkärr. Jag gjorde det vanliga: blekte håret jätteljust, klippte håret jättekort, färgade ögonfransar och ögonbryn, noppade ögonbryn. Med min rabatt hos Lotta så gick det på 700:- kronor. Bokade tid igen om sex veckor. Och det är alltid lika kul att träffa och prata med Lotta!

(Jag nyklippt med glasögon)



(Jag nyklippt utan glasögon)





Tre timmar tog det, så jag var hemma vid halvsextiden. Jimmy och Jenny hade gjort en del av vår torsdagsstädning i dag. Jimmy hade dammsugit och torkat golven. Jenny hade skurat toaletten och badrummet, putsat speglar och glasytor, plus dammat lite. Vi åt middag vi tre direkt när jag kom hem.

(Sista fotografiet där Jimmy har sina båda piercingar i ögonbrynet. Han tog ut båda två i dag. Inte för att han är trött på dem, eller inte tycker om dem. Men det är så jobbigt för honom på jobbet nu när han jobbar heltid. För han måste antingen ta ur dem, eller sätta ett plåster ovanpå, varje gång han jobbar.)




Efter middagen så åkte Jimmy iväg till Hagsätra till sin kompis Kristian. Jenny höll på och fixade i sitt rum och satt vid datorn. Jag höll på och plockade, fixade, grejade och pulade med allt möjligt och omöjligt hushållsarbete här hemma.

Vid sjutiden så satte jag mig i kökssoffan med bärbara datorn. Tittade på ”Big Brother” på teve tillsammans med Jenny.

Vid åttatiden så gick Jenny iväg till Centrum för att möta upp med Robin. De köpte också glass med sig hem, för jag var så himla glassugen. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden också.

Två Betapet-matcher mot Snurran blev det i kväll precis som i går. Och också precis som i går så vann vi rättvist nog en match var.

Och i morgon så är det fredag! :-) 



 

Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

Snygg du blev =)

Ha en fin helg!!

2006-05-12 @ 08:02:19
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

Tack ska du ha! Det var snällt av dig! Jag blev glad över din kommentar! :-) Ha en jättebra helg du också! :-)

2006-05-12 @ 15:45:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mia

Hej,
Snyggt med nyfärgat hår & du klär i glasögon.
Måste höra med dig, men visst har ni varit till Bulgarien? Vad tyckte ni? Var ni nöjda?
Roffe & jag åker dit den 23/5, vi har köpt en sista minuten. Det skall bli så skönt. Vi kommer att bo i Sunny Beatch på ett hotell som heter Opal & som verkar riktigt bra.
Ha det gott & hälsa familjen.

Kram Mia

2006-05-12 @ 21:31:16
Postat av: Bim

---> Mia: Hej! Kul att du är här och läser och kommenterar! Och tack för berömmet om håret och glasögonen! Jo, vi har varit i Bulgarien. Men vi var inte i Sunny Beach. Vi var på ett mycket, mycket mindre ställe som heter Albena. Vi var verkligen jättenöjda när vi var där. 1999 var vi där. Mamma och Pappa har varit i Sunny Beach. Det var nog ännu tidigare. De var också helnöjda. Hoppas att ni får det toppenbra! Ha det så bra och hälsa alla. *Kram*

2006-05-12 @ 21:37:47
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0