Dagbok – Torsdagen den 25 maj 2006



Mobilen larmade klockan sju i morse som de flesta av mina lediga dagar. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost förstås. Borzko hade gått upp klockan sex för att åka och jobba, trots röd dag. Jenny sov ju kvar hemma hos Robin i går, så hon var inte heller hemma. Jimmy var hemma, men låg och sov. Han kom hem från krogen i natt vid halvtretiden.

Vid niotiden så gav jag mig iväg ut på promenad. Gick längs tunnelbanan vägen in mot stan. Svängde sen av lite och gick genom Gamla Enskede och sen vidare in mot stan. När jag väl var inne i stan så gick jag runt lite och tittade på lite allt möjligt. Kunde inte låta bli att köpa några böcker igen… Det blev fyra pocketböcker (tag fyra betala för tre) för 180:- kronor.

En underbar hägg.





Närbild på häggblommor.





Kastanjeträden är ju också fantastiskt vackra.





Närbild på kastanjeblommor.





Nu börjar även syrenerna att blomma.


 


Stegräknaren var med:
19.845 steg
16.86 kilometer
601 förbrukade kalorier
2.50.44 effektiv gångtid

Vid tolvtiden så åkte jag hem från stan med tunnelbanan. Mötte upp med Jenny som klev på i Medborgarplatsen på väg hem från Robin. Vi kom hem vid halvettiden. Jimmy hade nyss vaknat och gått upp då. Vi åt lite alla tre tillsammans då. Jag lunch, Jimmy frukost och Jenny en andra frukost.

Här är böckerna som jag köpte.





Sen så blev det städning för oss alla tre eftersom det var torsdag. Vi hjälptes som vanligt åt, och det blev det vanliga: dammsugning, torkning av golv, dammande, putsning av glasytor och speglar, skurande av badrum och toalett, dammsugning av båda balkongerna, byte av handdukar, tvätt av handdukar och kläder, m.m.

När vi var klara så satte Jenny igång med att städa inne i sina garderober och rensa bland sina kläder. Jimmy och jag tog bilen och åkte ner till Centrum. Där var vi på OnOff för att köpa oss en ny dammsugare. Den gamla är helt värdelös och orkar knappt suga trots att den inte är gammal alls. Nu köpte vi en lite dyrare (2.000:-) och förhoppningsvis bättre. Testade den när vi kom hem och den verkar i alla fall att vara jättebra.

Här är en bild på dammsugaren taget från OnOffs hemsida.





Borzko kom hem från jobbet vid halvfyratiden. Efter att han var duschad och klar så åt vi alla fyra middag tillsammans. Satt en bra stund och pratade och hade det trevligt. Vid halvsextiden sen så åkte Jimmy iväg. Han skulle först till Hagsätra till sen till sin kompis Kristian en stund. Sen så skulle han åka direkt till McDonalds i Västberga för att jobba ett nattpass mellan 21.00 och 07.00.

Jenny åkte iväg en timme senare än Jimmy, vid halvsjutiden. Hon skulle möta upp med sin kompis Zina i Gullmarsplan, och sen så skulle de gå och fika på Kvarnen. Borzko satte sig i vardagsrumssoffan framför teven och kollade på sport.

Själv så satte jag mig i kökssoffan, men för en gångs skull inte med datorn först. Utan jag lyssnade på Mustafa Can’s Sommarprogram från 2003 där han pratar om sin mamma. Jag ville lyssna på det först, och sen så ska jag läsa hans bok: ”Tätt intill dagarna – Berättelsen om min mor”. Jag har fått låna skivan av Angela. Läs gärna det som hon skriver om honom, programmet och boken HÄR. Det var ett mycket gripande program. Man blev väldigt rörd men även glad över hans berättelse.

Efter att jag lyssnat på det en och en halv timme långa programmet så blev det datorn i knäet istället. Boken ska jag börja att läsa i en annan dag istället. Som vanligt så läste jag nyheter, krönikor, kolumner och bloggar i datorn.

Borzko gick och la sig vid tiotiden, för han ska upp klockan fyra i morgon bitti och jobba som vanligt. Jenny kom hem strax efter tio efter sin fika med Zina. Sen så satt hon vid sin dator resten av kvällen. Jag fortsatte att sitta med min dator. Satt och spelade Texas Hold’Em på Internet rätt så länge. Den här gången på Betsson. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0